پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
منابع اسرائیلی از توافق نفتالی بنت، رهبر حزب "یمینا" با یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده‌ای هست" و مامور تشکیل کابینه جدید اسرائیل، برای تشکیل دولت چرخشی خبر دادند.

شعار سال: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نفتالی بنت با موضوع تشکیل دولت "تغییر" با لاپید که هدف آن جایگزینی دولت فعلی به ریاست بنیامین نتانیاهو است، موافقت کرده و انتظار می‌رود این مساله ظرف ۱۰ روز محقق شود.
 
منابع افزودند که طبق این توافق، نفتالی بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست وزیر می‌شود و سپس لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ جایگزین وی می‌شود.
 
به گفته این منابع، انتظار می‌رود طی روزهای آینده اطلاعیه رسمی در مورد تشکیل دولت صادر شود و این مساله در سخنرانی نفتالی بنت طی امروز شنبه یا فردا اعلام خواهد شد.
 
کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل توضیح داد که این موضوع هنوز به آیلیت شاکید، دومین قطب در رهبری "یمینا" بستگی دارد و از آن جا که عناصری چون شاکید در حزب یمینا، "اشتیاق کمتری" برای ورود به چنین دولتی دارند، این مسئله در سرنوشت دولت تغییر تعیین کننده است.


پنجم ماه مه ، یائیر لاپید  پس از شکست نتانیاهو در تشکیل دولت، از سوی روون ریولین ، رئیس رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت ائتلافی طی مدت ۲۸ روز مأمور شد.
 
اسرائیل طی دو سال، چهار دور انتخابات برگزار کرده که آخرین آنها در مارس گذشته بود و هیچ یک نتیجه قطعی نداشت.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیدارنیوز  ، تاریخ انتشار: 8خرداد 1400، کدخبر:93345 ، www.didarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین