پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی از فلسطینی‌ها به دلیل کشتار روستای "کفر قاسم" عذرخواهی کرد.

شعار سال: اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی با حضور در مراسم سالروز کشتار فلسطینی‌های بی‌گناه در روستای "کفر قاسم" از ملت فلسطین عذرخواهی کرد.

وی در جریان این مراسم که در کفر قاسم برگزار شد، گفت: من امروز با سری خمیده و قلبی دردناک در شصت و پنجمین سالروز یکی از غم انگیزترین وقایع تاریخ "اسرائیل" اینجا در برابر شما ایستاده‌ام.

هرتزوگ ضمن ابراز تأسف نسبت به این اتفاق افزود: سرم را در مقابل شما، خانواده‌های قربانیان و اهالی کفر قاسم پایین می‌اندازم و عذرخواهی می‌کنم.

این اقدام رئیس رژیم صهیونیستی استقبال شماری از نمایندگان عرب کنست (پارلمان این رژیم) را به همراه داشت.

احمد الطیبی، نماینده "لیست مشترک" عرب‌ها در کنست در این باره گفت: سخنان هرتزوگ مهم بود، اما چیز متفاوتی در آن نسبت به اظهارات رؤسای قبلی وجود نداشت و اسرائیل همچنان مسئولیت کشتار شهروندان فلسطینی را به عهده نمی‌گیرد.

أیمن عوده، رئیس فراکسیون لیست مشترک عرب‌ها نیز اظهارات هرتزوگ را گامی مهم و درست خواند و تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که دولت اسرائیل ترسی از اذعان رسمی به این جنایت و پذیرش مسئولیت آن نداشته باشد.

منصور عباس، رئیس لیست یکپارچه عرب‌ها و شریک ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی هم در این باره گفت: هرتزوگ با این اقدام چشم‌اندازی از امید را ارائه کرد.

کشتار واقعه کفر قاسم که ۲۹ اکتبر ۱۹۵۶ صورت گرفت، در نتیجه آن ۴۹ فلسطینی از جمله ۲۳ کودک شهید شدند، اما رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش مسئولیت این کشتار نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰، کدخبر:۶۰۳۹، hekayatgilan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین