پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
یک مقام دولتی افغانستان اعلام کرد که یک میلیون کودک افغان به مواد مخدر معتاد هستند و میلیون‌ها تن دیگر هم با آسیب‌های مختلف در این حوزه مواجه اند.
شعارسال: «غلام حیدر جیلانی» معاون وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان امروز سه شنبه به مناسبت روز کودک در کابل اعلام کرد، ۶ میلیون کودک افغان آسیب‌پذیر در کشور وجود دارد که شامل کودکان معتاد به مواد مخدر، معلول، بی‌سرپرست، کودکان کار و کودکان بازگشته از کشور‌های دیگر می‌شود.

جیلانی افزود: بر اساس آمار‌ها از هر ۱۰ کودک در افغانستان ۷ کودک با خشونت مواجه اند و ۴۸ درصد کودکان زیر سن قانونی، وادار به ازدواج اجباری شده ‏اند و همچنین ۷۷ درصد دیگر مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند.

معاون وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان با اشاره به آمار کمیسیون حقوق بشر گفت که ۸۰ درصد کودکان در افغانستان مجبور به ازدواج اجباری می‌شوند.

به گفته او ۶۶ درصد کودکان از نظر فیزیکی دچار کمبود رشد هستند و ۳۶ درصد هم به سوء تغذیه دچارند.
کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز در این مراسم اعلام کرد که در سال گذشته ۲ هزار کودک در افغانستان کشته و یا زخمی شده اند.

«راضیه صیاد» یکی از اعضای ریاست کمیسیون حقوق بشر افغانستان افزود: از ۸ هزارو ۴۰۰ غیرنظامی که طی سال گذشته در کشور کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰۱۹ تن آن‌ها کودک بوده اند.
 
یک میلیون کودک معتاد در افغانستان
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۳۵۱۷۷۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین