پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۳۲۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
تحقیقات صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد 'یونیسف ' نشان می دهد ، بیش از 3 میلیون و 700 هزار کودک معادل 44 درصد کودکان این کشور، از رفتن به مدرسه محروم هستند.

شعارسال: به نقل از رویترز، 'میرویس بلخی' وزیر آموزش و پرورش افغانستان این آمار و ارقام را در یک همایش اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: براساس گزارش یونیسف، از مجموع کودکان افغانستانی محروم از تحصیل، 2 میلیون و 700 هزار تن را دختران تشکیل می دهند.

بلخی با اشاره به این که موانع زیادی برای نرفتن کودکان کشورش به مدارس و محرومیت آنان از تحصیل وجود دارد، افزود: آموزش کودکان یکی از پایه های توسعه در تمامی جوامع انسانی و تحصیل مهم ترین ابزار مقابله با جنگ، فقر و بیکاری است.

براساس گزارش یونیسف، فقر و تبعیض گسترده علیه دختران در کنار ناامنی، موجب افزایش محرومیت کودکان از تحصیل در افغانستان از سال 2002 تاکنون شده است.

براساس این گزارش، در استان های فقیر افغانستان و مناطقی که امنیت کمتری دارند، 85 درصد دختران از تحصیل بازمانده اند.

یونیسف در پایان علاوه برناامنی، آوارگی، ازدواج دختران در سنین پایین، کمبود معلمان زن و امکانات کم مدارس را از دلایل دیگر محرومیت کودکان از تحصیل عنوان کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران ، تاریخ انتشار: 14خرداد 1397، کد خبر: 613178 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
من که فکر نمیکنم این امار الان تو این سالها صدق کنه! اوضاع ایران خیلی بدتره!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین