پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
كميسرعالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با قدرداني از زحمات جمهوري اسلامي ايران به كودكان اتباع خارجي، گفت: وزارت آموزش وپرورش جمهوري اسلامي خدمات آموزشي مناسبي را به كودكان پناهنده ارائه داده است.

شعارسال: فيليپ گرندي در ديدار با علي اصغر فاني وزير آموزش وپرورش كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، افزود: از ا بتدايي پذيرش مسئوليت در سازمان ملل متحد، اولين بار است كه به ايران سفر مي كنم و هدفم توسعه همكاري با كشورهايي است كه پذيراي پناهندگان هستند.

وي با اشاره به وجود مناسبت روز و هفته جهاني پناهندگان در تقويم سازمان ملل، تصريح كرد: بايد كاري كنيم تا كشورهاي مختلف نيست به اين موضوع حساس باشند.

گرندي ادامه داد: علي رغم بحران‌هاي مختلف براي پناهندگان اتباع خارجي، نبايد از پناهندگان افغاني و عراقي چشم پوشيد و كشور ايران در طول 37 سال گذشته خدمات زيادي را به آنها ارائه داده است كه بخش بسيار بزرگي از اين خدمات در حوزه تعليم و تربيت كودكان اتباع خارجي مي باشد.

وي اقدامات ايران در تحصيل 386 هزار دانش آموز اتباع خارجي در 25 هزار مدرسه ايران را بسيار ارزشمند توصيف كرد و ادامه داد: من كارشناس آموزشي نيستم ولي در مسئوليت قبلي‌ام در يكي از آژانس‌هاي سازمان ملل متحد، از نزديك كارآموزشي براي 500 هزار كودك پناهنده فلسطيني را تجربه كردم و از اين منظر اقدام وزارت آموزش وپرورش ايران را درك مي كنم.

كميسيرعالي سازمان ملل متحد درامور پناهندگان ادامه داد: آموزش مهارت هاي فني به دانش آموزان اتباع خارجي و اولياي آنان كه از برنامه‌هاي جدي آموزش وپرورش ايران است به عنوان راهبرد اصلي كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان است كه بايد مورداستفاده ديگر كشورها هم قرار گيرد.

وي با اشاره به تخصيص بودجه 5/1 ميليون دلاري سازمان ملل متحد به ايران، گفت: من به محض رسيدن به ژنو در كشور سوئيس ، جلسه‌اي را با كشورهاي اهداكننده كمك مالي ترتيب مي دهم تا بتوانم در يك برنامه‌ريزي مشخص و زمان بندي شده، منابع بيشتري را جذب كنيم.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، گرندي به برگزاري كنفرانس درخصوص مسائل افغانستان در ماه اكتبر اشاره كرد و افزود: دراين كنفرانس كه موضوع آن كمك به افغانستان است، شركت مي‌كنم و اميدوارم بتوانيم كمك هاي خوبي را براي پناهندگان افغاني مهيا كنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30خرداد1395، کدخبر: 95033017847: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین