پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
مدیرکل دفتر امور اتباع استانداری خراسان رضوی گفت: ۷۱ هزار دانش آموز خارجی در مدارس استان ثبت نام شده اند که تعداد ۶۰ هزار نفر آنها دارای مدرک معتبر اقامتی هستند.

شعارسال: محمد عجمی ظهر چهارشنبه در جریان بازدید سرکنسولهای کشورهای خارجی و رئیس نمایندگی کمیساریای ملل متحد در مشهد از اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی در مشهد، با اشاره به این که خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین اتباع خارجی را در خود جای داده است، اظهار کرد: ۱۰ درصد جمعیت شهر مشهد را اتباع خارجی تشکیل داده اند و در حال حاضر عضوی از جامعه شهری ما شده اند.

وی افزود: در استان خراسان رضوی ۳۲۰ هزار تبعه خارجی در حال زندگی هستند و طبق آمار ۹۵ درصد این جمعیت در مشهد ساکن شده اند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: از پنج درصد باقی مانده سه درصد ساکن میهمان شهر تربت جام و دو درصد دیگر در سایر شهرستانهای استان پراکنده هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین اتباع خارجه ای که در استان حضور دارند متعلق به افغان ها می باشد؛ عنوان کرد: از ۳۲۰ هزار تبعه خارجی در استان ۱۵۰ هزار نفر دارای کارت آمایش هستند و۷۰ هزار نفر دارای گذرنامه و پروانه اقامت و ۳۸ هزار نفر نیز دارای روادید خانواری شش ماهه می باشند.

وی با استناد به آمار افزود: طبق آمار ۷۰ هزار نفر تبعه غیر مجاز در مشهد ساکن هستند.

مدیرکل دفتر امور اتباع استانداری خراسان رضوی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکل تحصیل اتباع، ابراز کرد: در دو سال اخیر ۱۱ هزار دانش آموز تبعه خارجی که خود و یا یکی از والدینشان مدرک اقامتی معتبر نداشتند در مدارس استان ثبت نام شده اند و در حال تحصیل هستند.

محمد عجمی با بیان اینکه هزینه تحصیل هر دانش آموز ۲ میلیون تومان برآورد شده است، افزود: هزینه ۷۱ هزار دانش آموز خارجی که تعداد ۶۰ هزار نفر آنها دارای مدرک معتبر اقامتی هستند توسط دولت جمهوری اسلامی ایران در حال پرداخت است که در مجموع این رقم قابل توجه است.

وی ابراز کرد: ۴۹۰۰ دانشجوی خارجی در حال حاضر مشغول تحصیل در مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی هستند.

گفتنی است، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز در این بازدید حضور داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 8 دی 1395، کدمطلب: 3862760 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین