پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
مسئول امور اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که 22 هزار و 340 دانش آموز تبعه خارجی در مدارس این استان در سال تحصیلی 96-95 تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار گرفته اند.

شعار سال: علی همتی افزود: در سال تحصیلی گذشته 21 هزار و 719 دانش آموز در مدارس البرز تحصیل می کردند که این تعداد در سال 96-95 به 22 هزار و 340 نفر رسیده است.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس کشور، اظهار کرد: در مدارس البرز نیز شرایط مناسب آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان اتباع خارجی همانند دانش آموزان ایرانی فراهم شده است.
وی بیان کرد: به منظور پیگیری روند آموزشی و سایر مسائل مربوط به دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس البرز طرح نظارت و بازدید از مدارس پناهنده پذیر در استان اجرا می شود که در سال تحصیلی گذشته از 80 مدرسه بازدید شد و در سال تحصیلی 96-95 به 120 مدرسه می رسد.
مسئول امور اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: به منظور کیفیت بخشی به امور آموزشی وپرورشی دانش آموزان اتباع خارجی، کار گروه ویژه رسیدگی به امور اتباع در استان ومناطق تشکیل شده است.
همتی گفت: برای نخستین بار در سال تحصیلی 96-95 بسته های ملزومات آموزشی و لوازم تحریر در بین دانش آموزان آسیب پذیر اتباع البرز به تعداد 650 بسته با اعتباری به مبلغ 470 میلیون ریال توزیع شد.
وی در ادامه به برگزاری نشست های تخصصی و بررسی چالش های مربوط به امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان اتباع خارجی در البرز پرداخت و خاطر نشان کرد در سال های گذشته در این زمینه 2 نشست برگزار شد که برای سال تحصیلی جاری 10 نشست پیش بینی و برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: نیازمندی های آموزشی، عمرانی، بهداشتی مدارس پناهنده پذیر استان در حدود 800 میلیارد ریال برای ارسال به کمیساریا ی عالی پناهندگان، وزارت کشور و سازمان یونسکو نیز در این استان احصاء شده است.
وی به صدور معرفی نامه برای ثبت نام دانش آموزان غیرمجاز اتباع خارجی به استناد معرفی اداره کل امور اتباع استانداری البرز اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز برای 5 هزار و 235 نفر معرفی نامه برای ثبت نام در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان صادر شد.
همتی یاد آور شد: نخستین نمایشگاه آثار و دستاورد های دانش آموزان اتباع خارجی در 4 ناحیه کرج و ساوجبلاغ با حضور مسئولین استانی نیز در سه ماهه اول سال تحصیلی 96-95 در البرز بر پا شد.
وی ادامه داد: نخستین دوره آموزشی به مدت 16 ساعت برای مدیران مدارس پناهنده پذیر در آغاز سال تحصیلی 96-95 برای 1134 مدیر مدرسه تحت عنوان ارتباطات انسانی برگزار شد.
وی جذب اعتبار به مبلغ ده میلیارد ریال از طرف کمیساریای عالی پناهندگان ، ساخت مدرسه 12 کلاسه امام رضا (ع) در پیشاهنگی ناحیه 4 کرج در 90 روز کاری در سال جاری و پیگیری جذب اعتبار برای ساخت 2 مدرسه در (خرمدشت ) ناحیه 4کرج وشهرستان ساوجبلاغ در سال 95 را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه امور اتباع خارجی در اداره کل آموزش و پرورش البرز ذکر کرد.
البرز 437 هزار دانش آموز دارد .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 16 دی 95 ، کد مطلب: 82375034: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
البرز یکی از پر ترافیک ترین ها در بحث اتباع خارجی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین