پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
رئیس سازمان راهداری با اشاره به وجود ۶۲ واحد قیرسازی در کشور گفت:از این تعداد فقط ۱۴ واحد قیرسازی مورد تائید وزارت راه است و بخش عمده واحدها، قیر و آسفالت غیراستاندارد تولید می‌کنند.

شعارسال: داود کشاورزیان در اولین روز از هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت کشور گفت: در حال حاضر ۹۰۰ کارخانه تولید آسفالت در کشور وجود دارد که ظرفیت نصب شده آنها ۱۵۰ میلیون تن است در حالی که نیاز کشور به آسفالت در بیشترین حالت ۳۰ تا ۳۵ میلیون تن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به آمار ارائه شده ظرفیت نصب شده آسفالت در کشور ۴ برابر ظرفیت مورد نیاز است که این موضوع اهمیت صادرات محصولات قیر و آسفالت را دوچندان می کند.

وی با اشاره به فاصله بین اعتبار مصوب با اعتبار تامین شده در حوزه راهسازی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ واحد تولیدی در بخش قیر و آسفالت موفق به دریافت گواهینامه معتبر از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شده‌اند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، با توجه به اهمیت کیفیت قیر و آسفالت تولید شده در تامین امنیت راه‌ها، مرکز تحقیقات راه، مسکن‌وشهرسازی در ارائه گواهینامه به شرکت‌های سازنده باید سختگیری بیشتری نشان دهد و در این زمینه نیازی به بازنگری در استانداردهای گذشته احساس نمی شود.

*۷۷درصد قیرسازان غیراستاندارد هستند

رئیس سازمان راهداری‌وحمل‌ونقل‌جاده‌ای در ادامه اظهار داشت: با وجود فعالیت ۶۲ واحد قیرساز در کشور که تنها ۱۴ واحد آن مورد تایید وزارت راه و شهرسازی است، برند معتبری در زمینه قیر و آسفالت نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کارخانه های سازنده قیر و آسفالت محصول غیراستاندارد عرضه می کنند که این موضوع علاوه بر ایجاد مشکل در امنیت راه ها، اقتصاد کشور را هدف قرار داده است.

کشاورزیان افزود: اگرچه باید در زمینه ارائه گواهینامه معتبر به شرکت های سازنده قیر و آسفالت سختگیری‌های لازم انجام شود اما نباید در این زمینه دچار انحصارگرایی شد و سازمان راهداری از حضور شرکت های سازنده نوآور که کیفیت لازم را در محصولات خود رعایت می‌کنند، استقبال می‌کند.

هشتمین همایش ملی و نمایشگاه قیر و آسفالت ایران امروز با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ساختمان این مرکز در تهران برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 11 آبان 1395، کدمطلب: 3812018 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین