پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اثرات مطلوب افتتاح سامانه سپهتن و راه‌اندازی سیستم نظارت بر مصرف سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای گفت: طبق قراردادی با پلیس راه در گام اول ۵۰ پاسگاه پلیس راه کشور را نوسازی می‌کنیم.

شعار سال: مراسم افتتاح سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای (سپهتن) در پاسگاه‌های پلیس واحد هوشمند امروز با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت راه و شهرسازی و مسئولان پلیس راه انجام شد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: امنیت مسافر، ایمنی جاده‌ها و افزایش کارآمدی اقتصادی در ایران در این حوزه عمده‌ترین مباحثی است که توسط وزارت راه در بحث حمل و نقل جاده‌ای دنبال می‌شود.

عباس آخوندی ادامه داد: قطعاً کاهش تصادفات رانندگی و افزایش ایمنی سیر در جاده‌ها امری نیست که فقط با همکاری و تلاش یک ارگان محقق شود بلکه فعالیت چند وجهی است و باید یکپارچگی در این حوزه بین همه ارگان‌های مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای ایجاد شود.

وی، وزارت راه، پلیس راه و سازمان راهداری را 3 وجه اصلی در بخش حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و گفت: قطعاً تصمیم‌گیری‌های این 3 بخش همه برای تحقق یک هدف مشخص است و هیچ تفاوتی بین اهداف این 3 ارگان وجود ندارد.

آخوندی با اشاره به سامانه سپهتن اظهارداشت: لازم است این سیستم با حمل و نقل درون شهری یکپارچه شود و ما معتقدیم در حمل و نقل یکپارچگی و ترکیب انواع مدل‌ها باید محوریت اصلی باشد.

وزیر راه و شهرسازی تعداد وسایل نقلیه موجود در کشور را حدود 29 میلیون دستگاه عنوان کرد و افزود: به نظر می‌رسد باید برای مدیریت این حجم سنگین از تعداد وسایل نقلیه، اقدامات ساختاری انجام شود که راه‌اندازی سیستم‌هایی نظیر همین سپهتن و پیمایش سوخت در این حوزه ضروری بود.

وی همچنین به موضوع ایجاد پاسگاه‌های متحدالاشکل اشاره کرد و افزود: در قراردادی بین وزارت راه و پلیس راه 50 پاسگاه پلیس راه در کشور نوسازی می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 17 مهر 1395، کد مطلب: 13950717000690:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین