پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه سامانه سپهتن بر روی ناوگان حمل سوخت یزد نصب می‌شود، نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان و کاهش تخلفات رانندگی را از جمله مزایای این سامانه دانست.

شعار سال: محسن صادقیان در دیدار با مدیران برخی شرکت های حمل و نقلی استان یزد با اشاره به اینکه سامانه سپهتن بر روی ناوگان اتوبوسرانی در سراسر کشور امتحان شده و نتیجه خوبی هم به دنبال داشته، اظهار داشت: پس از نصب این سامانه روی اتوبوس‌ها در نقاط مختلف کشور، حوادث مرتبط با این ناوگان بسیار کمتر شده است.

وی در ارتباط با هدف برنامه نصب این سامانه بر روی ناوگان بار و نفت‌کش‌ها، گفت: ناجا و سازمان راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای، نتایج مثبت و بسیار خوب سامانه سپهتن را مشاهده کردند و به همین دلیل برنامه‌ریزی برای نصب سامانه بر روی ناوگان‌ها انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: به وسیله این سامانه، پلیس تصویر راننده را مشاهده می‌کند و همین موضوع سبب کاهش تخلفات رانندگان می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های دیگر این سامانه این است که مسئولان شرکت‌ها می‌توانند راننده را به صورت آنلاین تحت نظر داشته باشند و در صورتی که تخلفی از جمله خواب آلودگی یا استفاده از تلفن همراه داشته باشد به وی تذکر دهند، همچنین اگر راننده مسیر اشتباهی را طی کند، به راحتی راننده را آگاه سازند.

صادقیان به نقش سامانه سپهتن در کنترل و کاهش محسوس قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر نصب سامانه درون خودرو، پلیس‌راه‌ها هم دستگاهی مرتبط با این سامانه در اختیار دارند که به محض رسیدن خودرو به پلیس راه اطلاعات به سامانه پلیس ارسال می‌شود و در صورتی که راننده تخلفی داشته باشد جلوی وی گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد افزود: در صورتی که راننده در طول مسیر تخلفی نکرده باشد، اصلا نیازی نیست که در پلیس راه متوقف شود و می‌تواند به راحتی به راه خود ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش این سازمان بر کاهش تصادفات و تلفات رانندگی و ارائه خدمات مناسب به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور است، خاطرنشان کرد: لازم است که اقدامات و هماهنگی‌های لازم در ارتباط با مسائل مختلف از جمله هماهنگی سامانه با قوانین شرکت‌های مرتبط، از جمله شرکت نفت انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، زمان آغاز به نصب سامانه سپهتن بر روی ناوگان حمل نفت و گاز را اول مهرماه امسال دانست و ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که این سامانه دنبال می‌کند، ایمنی راننده است چرا که راننده با رعایت درست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در ابتدا جان خود را از حوادث حفظ کرده است.

وی سواری کرایه‌ها را یکی دیگر از گروه‌های هدف برای نصب سامانه سپهتن دانست و خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات در زمینه‌های مختلف، بحث نصب سامانه سپهتن بر روی سواری کرایه‌ها هم مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه الان به دلیل عدم دریافت صورت وضعیت برای سواری کرایه‌ها، آماری از نحوه فعالیت آنها وجود ندارد، افزود: اجرای این طرح برای سواری کرایه‌ها فواید و محاسن بسیار زیادی دارد و در صورتی که مزایای آن به خوبی برای رانندگان این ناوگان تشریح شود، به حتم از آن استقبال می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 6 مهر 96، کد مطلب: 1532726: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین