پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
قابلیت ردگیری ناوگان سرقتی و محموله‌های قاچاق، پایش لحظه‌ای هوشمند و شناسایی دقیق قانونگریزان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایجاد بانک اطلاعات ناوگان از ویژگی‌های سامانه سپهتن است که بعد از ظهر شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان راهداری و پلیس راه افتتاح شد.

شعار سال: سامانه سپهتن سیستمی است که درون خودرو نصب می‌شود و از طریق سیمکارت (GSM-GPSR) به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل خودرو مانند سرعت، مشخصات گواهینامه راننده و از این قبیل را به مرکز ارسال می‌کند.

برای اتوبوس‌ها دستگاه‌ ارتباطی به نام DSRC در سامانه قرارداده شده که می‌تواند به محض نزدیک شدن به پاسگاه نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله در پاسگاه مورد بررسی قرار گیرد.

سامانه مذکور با سیستم صورت وضعیت و سایر سامانه‌های مورد نیاز تبادل اطلاعات می‌کند.

ارتقاء بهره‌وری حمل و نقل عمومی در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی، افزایش ایمنی و ارتقای سطح کنترل و پایش عملکرد ناوگان از جمله اهداف راه‌اندازی این سیستم است.

کاهش زمان سفر، بهینه‌سازی مصرف سوخت از طریق توزیع سوخت متناسب با پیمایش خودرو، ارائه خدمات و اطلاعات مراجع ذیصلاح قانونی، پایش لحظه‌ای هوشمند و شناسایی دقیق متخلفان، ایجاد بانک اطلاعات ناوگان شامل راننده، خودرو، میزان و نوع تردد، شرکت حمل و نقلی و ... مشارکت شرکت‌های حمل و نقل و صاحبان خودرو در کنترل آنلاین خودروها امکان ردگیری دقیق خودرو و محموله‌های قاچاق، سرقتی و مشکوک و حذف ارتباطات غیر ضروری چهره به چهره با رانندگان از جمله مزیت‌های این سامانه است.

بنا به گفته مسئولان سازمان راهداری، سامانه سپهتن تاکنون در 250 دستگاه اتوبوس نصب شده است.

بنابر این گزارش، در مراسم افتتاح این سامانه معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: سامانه سپهتن حدود 18 ماه پیش در ادامه اجرای سامانه پیمایش سوخت در دستور کار قرار گرفت.

شهرام آدم نژاد افزود: حدود 440 هزار خودروی عمومی داریم و 670 هزار راننده حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کنند ضمن اینکه سالانه 300 میلیون نفر مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شوند.

وی افزود: به نظر می‌رسد باید برای مدیریت این حجم حمل و نقل سامانه‌های نوین و به روز راه‌اندازی شود که در این راستا به فکر سامانه سپهتن افتادیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در طول 24 ساعت روز با استفاده از سامانه سپهتن رانندگان 8 هزار و 500 ساعت کمتر در جلوی پاسگاه‌ها معطل می‌شوند.

وی ادامه داد: روزانه 9 میلیون و 400 هزار لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت از سال گذشته ثبت شده است که 7 میلیون لیتر آن مربوط به اجرای سیستم پایش سوخت بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: سرعت وسائل نقلیه در 4 ماه ابتدایی امسال 5 کیلومتر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: طراحی و رانندگی بومی منطبق بر نقشه‌های GPS مطابق با آخرین فناوری روز دنیا از ویژگی‌های ساختاری سامانه سپهتن است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 17 مهر 1395، کد مطلب: 13950717000669:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امرالهی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
خیلی ساده اندیشی می کنید. اصلا می توانم بگوییم که خیلی از روش های قاچاق رو نمی دونید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین