پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
انیمیشن‌های ایرانی باد‌های پاییزی، باد‌های بهاری و دو کبوتر و قدم یازدهم به بخش مسابقه جشنواره انیمیشن «نئوم» بوسنی و هرزگوین راه یافت.
شعارسال: انیمیشن‌های ایرانی باد‌های پاییزی، باد‌های بهاری و دو کبوتر و قدم یازدهم به بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره انیمیشن «نئوم» بوسنی و هرزگوین راه یافت.
در این جشنواره که برخط برگزار می‌شود دو فیلم پویانمایی تولید سال ۲۰۲۰ امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشورمان، به همراه ۱۲ فیلم از کشور‌های آرژانتین، استونی، برزیل، آمریکا، مراکش، انگلیس، مالزی و لبنان در بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره انیمیشن «نئوم» به صورت آنلاین به نمایش در آمد.

انیمیشن‌های باد‌های پاییزی، باد‌های بهاری و دو کبوتر به کارگردانی صادق جوادی و قدم یازدهم به کارگردانی مریم کشکولی نیا که تولید سال ۲۰۲۰ امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند موفق شدند به جشنواره جهانی انیمیشن نئوم بوسنی و هرزگوین راه پیدا کنند و در مرحله پایانی با آثاری از کشور‌های آرژانتین، استونی، برزیل، آمریکا، مراکش، انگلیس، مالزی و لبنان رقابت کنند.
باد‌های پاییزی، باد‌های بهاری و دو کبوتر که انیمیشنی ۸ دقیقه‌ای است و انیمیشن قدم یازدهم بر اساس کتاب‌هایی با همین اسم ساخته شده اند.
 
حضور چهار انیمیشن ایرانی در جشنواره انیمیشن «نئوم» بوسنی و هرزگوین

در بخش مسابقه این جشنواره علاوه بر این دو انیمیشن "این سو، آن سو "به کارگردانی لیدا فضلی و انیمیشن صحنه خیالی به کارگردانی ندا گودرزی نیز در بخش مسابقه حضور دارند و به نمایش در آمده اند.
بخش مسابقه جشنواره جهانی نئوم بوسنی و هرزگوین NAFF امسال با ثبت ۳۰۸۰ فیلم از ۱۰۸ کشور رکورددار است. پس از انتخاب، ۱۲۳ فیلم در برنامه مسابقه و ۶۸ فیلم در پانورامای برنامه به نمایش درآمد. فیلم‌های نمایش داده شده در این دو برنامه از ۴۹ کشور در سراسر جهان است.
این جشنواره در اول ژوئیه با اعلام بهترین فیلم‌ها به پایان می‌رسد و هشت جایزه اهدا می‌شود: جایزه بزرگ، بهترین انیمیشن ۲ بعدی، بهترین انیمیشن سه بعدی، بهترین انیمیشن سفالی - عروسک‌ها، بهترین موسیقی، بهترین فیلم دانشجویی، جایزه هنری و جایزه دوشان ووکوتیچ. دوشان ووکوتیچ فیلم‌ساز و کارتونیست برنده جایزه اسکار اهل مونته‌نگرو است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۵۱۲۶۱، iribnews.ir.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین