پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
به گفته رئیس مرکز اقلیم سازمان هواشناسی گاز‌های گلخانه‌ای عامل اصلی گرمایش کره زمین است.
شعار سال: احد وظیفه در استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما افزود: با سوزاندن سوخت‌های فسیلی گاز‌هایی را تولید می‌کنیم که باعث نابودی جو و تولید گرمای بیشتر کره زمین می‌شود.

او ادامه داد: نتیجه تولید گاز‌های گلخانه‌ای در جهان می‌شود چنین گرمایی که در اقصی نقاط جهان دیده و شنیده می‌شود، این افزایش گرما به گونه‌ای بوده که دمای قطب جنوب بیش از دو درجه گرمتر از چهل ساله اخیر خود شده از سوی دیگر کره زمین در ۴۰ سال اخیر حدود هشت دهم درصد سلسیوس گرم‌تر شده است.

عامل اصلی این اتفاق را می‌توان از بین رفتن جنگل‌ها و افزایش گاز‌های گلخانه‌ای عنوان کرد و تا زمانی که ما سرگرم تولید گاز‌های گلخانه‌ای هستیم این روند ادامه خواهد داشت.

وظیفه تصریح کرد: از دیدگاه اقلیمی، کشور ما از نیمه دوم تیر ماه و اوایل مرداد ماه در گرم‌ترین دوره‌ای خود قرار می‌گیرد و قطعا مطابق اقلیم در آن دوره بیشترین گرمای کشور را تجربه خواهیم کرد البته ما هنوز به دوره گرمایشی جنوب کشورمان که رقمی حدود ۵۴ درجه را ثبت کرد، نرسیدیم، اما امسال یکی از گرمترین شرایط در کره زمین خواهد بود.
 
تعداد بازدید : 2


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۵۳۶۵۳، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین