پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
در استراتژی و تفکر قدرت‌طلبانه و استعمارگر آمریکایی بی‌ارزش‌ترین چیز جان انسان‌هاست و این چیزی نیست که حتی توسط آن‌ها کتمان شود.
شعار سال: چند سالی است ششم تا ۱۲ تیرماه در تقویم تحت عنوان «هفته‌ی حقوق بشر آمریکایی» نام‌گذاری شده است، هرچند علت این نام‌گذاری برای همگان تقریباً واضح و مبرهن است و بخصوص ملت ایران جنایت‌هایی که به‌طور مستقیم به دست آمریکایی‌ها و همچنین باواسطه‌ی مزدورانشان علیه مردم صورت گرفته است را هیچ‌گاه از یاد نخواهند برد، اما یادآوری جنایات ضد بشری دولت آمریکا در ایران و سراسر دنیا در این مقطع ضروری است.

رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ در دیدار با خانواده‌ی شهدای هفتم تیر پیرامون نام‌گذاری این هفته فرمودند: «به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی "حقوق بشر آمریکایی" اعلام بکنیم، واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک‌چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم.»

رهبر انقلاب همچنین در ادامه در خصوص کسانی که سعی در بزک کردن چهره زشت آمریکا دارند می‌فرمایند: «آن‌کسانی که امروز سعی می‌کنند از این هیولا - که سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرفی کنند، این‌ها دارند خیانت می‌کنند؛ این‌ها دارند جنایت می‌کنند.»
 
حقوق بشر یا حقوق به‌شر؟

ملت ایران بیش از هر ملتی طعم حقوق بشری آمریکایی را چشیده‌اند

پر واضح است حقوق بشر برای آمریکا ابزاری علیه کشور‌های مستقل، جهت تحت‌فشار قرار دادن آنان است تا به اهداف سلطه‌گرایانه خود دست یابد، جمهوری اسلامی ایران نیز پس از پیروزی انقلاب به‌عنوان یک کشور قدرتمند از طرق مختلف آماج حملات ضد بشری آمریکا قرار گرفت.

ملت ایران بیش از هر ملتی طعم حقوق بشری آمریکایی را چشیده‌اند از سال‌ها سلطه آمریکایی‌ها بر ثروت و عزت ایران و ایرانی در حکومت دست‌نشانده پهلوی تا حمایت از فرقه جنایتکار منافقین، همراهی با صدام، اقدامات خرابکارانه، بیش از ۴ دهه تحریم ظالمانه (حتی دارو و ملزومات پزشکی) و در نهایت به شهادت رساندن شهید سلیمانی، شخصیتی که مردم دنیا تا ابد مدیون مجاهدت‌های او هستند.

وقوع ۶ حادثه‌ی تروریستی در بازه‌ی ۶ تا ۱۲ تیرماه طی سالیان مختلف، از ترور نافرجام آیت‌الله‌العظمی سید علی خامنه‌ای در ششم تیر ۶۰، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیر سال ۶۰، ترور شهید صدوقی امام‌جمعه یزد در ۱۱ تیر ۶۱ و شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه ازجمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن در ۱۲ تیر ۶۷ تنها بخشی از جنایاتی هستند که به‌حق این فرمایش امام خمینی ره را که فرمودند: «آمریکا تروریست بالذات دولتی است» تائید می‌کند.
 
حقوق بشر یا حقوق به‌شر؟

نقش آمریکایی‌ها در حمله‌ی رژیم بعث عراق به ایران و شروع جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست و امروز همگان می‌دانند که کلیه تجهیزات، تسلیحات و امکانات پشتیبانی ارتش عراق در طول جنگ ۸ ساله از سوی آمریکا و کشور‌های غربی تأمین شد و حتی آمریکایی‌ها از بُعد حمایت‌های اطلاعاتی نیز برای صدام کم نگذاشتند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال ۶۰ نیز یکی از دردناک‌ترین و دلخراش‌ترین جنایات رزیم بعث عراق است که به شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۵۰۰۰ نفر غیرنظامی اعم از زن و کودک شد، بی‌تفاوتی آمریکا و سکوت جامعه بین‌المللی در این فاجعه ضد انسانی که ۹ ماه بعد از وتوی بیانیه‌ی محکومیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط آمریکا صورت گرفت منجر به این شد تا در سال‌های بعد عراق به بمباران شیمیایی حلبچه اقدام کند.

از ادعای حقوق بشر تا خوی تجاوز گری و نژاد پرستی

آمریکا حتی حقوق بشر را نیز دستمایه سلطه غیرقانونی خود بر سرنوشت ملت‌های جهان قرار می‌دهد و این یعنی سوءاستفاده بی‌رحمانه از نام و عنوان حقوق بشر در جهت امیال و آمال غیرقانونی و فریبکارانه سیاسی، نظامی و اقتصادی قدرت‌های جهانخوار لذا پرده‌برداری از این جنایت‌ها وظیفه هر وجدان بیدار و آگاه و دردمند انسانی است.

شیطان بزرگ آمریکا در طول سال‌های پس از استقرار نظام اسلامی در ایران علاوه بر انواع توطئه‌های براندازانه و اقدامات خصمانه بری مهار انقلاب اسلامی، با بهره‌گیری از زنجیره‌های رسانه‌ای و دستگاه‌های تبلیغاتی، موضوع «حقوق بشر» را که آمریکا خود بزرگ‌ترین ناقض آن در جهان شناخته می‌شود به ابزار و حربه‌ای برای فشار بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبدل ساخته و آن را بهانه‌ای برای اعمال فشار و تصویب انواع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران قرار داده است.

منطق حقوق بشر آمریکایی امروز بیش از هر زمان دیگری بی‌اعتبار شده است تا جایی که نه‌تن‌ها علیه مردم دیگر کشور‌ها فعالیت‌های ضد حقوق بشری انجام می‌دهد، بلکه نسبت به مردم خودش نیز همین سیاست را اعمال می‌کند به‌طوری‌که امروز شاهدیم چگونه حقوق کودکان و زنان، حقوق مهاجرین، حقوق اقلیت‌های دینی به‌خصوص مسلمانان و حقوق سیاه‌پوستان در آمریکا نقض می‌شود.
حقوق بشر یا حقوق به‌شر؟
 

وقتی در نگاه آمریکایی ترور و تحریم حقوق بشر است!

در استراتژی و تفکر قدرت‌طلبانه و استعمارگر آمریکایی بی‌ارزش‌ترین چیز جان انسان‌هاست و این چیزی نیست که حتی توسط آن‌ها کتمان شود، حمایت و پشتیبانی‌های آمریکا از تروریست‌هایی همچون منافقین، داعش و ... در سراسر دنیا و ارادتش به رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی خود به‌تن‌هایی بخشی از دلایل اثبات این ادعاست.

آمریکا با پرونده سیاهی که در جرم و جنایت و قتل و کشتار داشته، همچنان مدعی رعایت حقوق بشر است، امروز این سؤال از مدعیان حقوق بشر مطرح است که آیا ترور حقوق بشر است؟ آن‌ها چطور می‌توانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ترور کنند و حرف از حقوق بشر بزنند.

آیا تحریم حقوق بشر است؟ یک ملت را چهل سال تحریم می‌کنند و بعد خودشان را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند. آیا تبعیض نژادی حقوق بشر است؟ اینکه یک افسر پلیس پایش روی گلوی انسانی بگذارد که تنها رنگش با باقی انسان‌ها فرق می‌کند حقوق بشر است؟ «البته که حقوق بشر است، اما حقوق بشر آمریکایی!»

حقوق بشر در تفکر لیبرالی و سرمایه‌داری آمریکا و غرب زمانی معنا پیدا می‌کند که پای منافعی برایشان در میان باشد و آن را دستمایه‌ی رسیدن به مقاصد شوم خود و سلطه‌ی بر سرنوشت ملت‌ها قرار دهند و الا چرا بلندگویی برای رساندن صدای کودکان فلسطین، یمن و مظلومان آزادی‌خواه به دنیا نمی‌شوند! و این‌ها همگی گواهی است بر اینکه آمریکایی‌ها فقط حقوق بی بشر را می‌خواهند؛ لذا مقام معظم رهبری به روشنی دراین‌باره می‌فرمایند:» دفاع امثال آمریکا از حقوق بشر، برای ملّت‌ها و مظلومان دنیا، گریه‌آور است. برای بشریت، مصیبتی بالاتر نیست که مفاهیم و ارزش‌های انسانی، این‌طور در دست و پای این سیاست‌بازان خبیث بیفتد.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دانا، تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۴۸۲۹۴، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین