پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
با گران شدن نهاده‌های دامی٬ عدم ترخیص نهاده‌ها از گمرک٬ عدم تخصیص ارز ترجیحی به واردکنندگان خوراک دام و تکرار موضوع خشکسالی٬ باز هم کارشناسان معتقدند فاجعه‌ای در بازار دام و لبنیات در حال وقوع است.
شعار سال: در حالی که مشکل همیشگی کمبود و گرانی نهاده‌های دامی باز هم مثل همیشه دامداران را کلافه کرده است٬ خشکسالی و عدم بارگیری نهاده‌ها از گمرک و فروش نهاده‌های دامی دولتی در بازار آزاد٬ قوز بالاقوز شده است.

در این میان دامداران در حال فروش و کشتار دام‌های مولد خو هستند چرا که دیگر نگهداری دام‌ها به صرفه نبوده و واسطه‌ری کار را بسیار سخت کرده است. از سوی دیگر دولت هم تا کنون نتوانسته بازار را مدیریت و دست دلالان را کوتاه کند و میلیون‌ها تن خوراک دام در پشت در گمرک‌ها در حال فاسد شدن است.

دامداران در تولید علوفه‌ای که منشاء داخلی دارد هم با مشکل مواجه شدند و امسال علوفه را با ۱۵۰ درصد افزایش قیمت خریداری می‌کند. برای مثال در بازار آزاد یونجه که سال گذشته کیلویی ۲۰۰۰ تومان بوده را امسال باید تا ۸۰۰۰ تومان خریداری کنند و ریشه این مشکل را بسیاری در خشکسالی می‌دانند.

بسیاری از دام‌ها در حال تلف شدن هستند. گوشت و شیر دام‌ها به صرفه نیست و نگهداری پر هزینه آن‌ها دامداران را کلافه کرده است. برای نخستین بار دامداران شیر‌های خود را روی زمین رها کردند و مشکلاتی از این دست تا کنون از سوی مسئولان حل نشده است.

در آینده نزدیک در بازار گوشت و شیر تاثیر این مشکل بیش از گذشته خودنمایی خواهد کرد و اگر می‌خواهیم به مشکلات گرانی لبنیات و گشوت برنخوریم٬ باید از هم اکنون به فکر حل این مشکل بزرگ، اما قابل حل باشیم.
 
تعداد بازدید : 23

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۳۱۹۸۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین