پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
زهره سادات لاجوردی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که در مجلس تصویب شده، اجبار مادران به غربال‌گری برداشته شده است. مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در واکنش طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس گفته است: سال هاست داریم غربالگری می‌کنیم تا از تولد نوزادان معلول پیشگیری کنیم، اما اگر به بهانه افزایش جمعیت غربالگری حذف شود صدر در صد آمار معلولان افزایش پیدا می‌کند.

شعار سال: زهره سادات لاجوردی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در صدا و سیما به تشریح طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که در مجلس تصویب شده پرداخته است. در این طرح اجبار مادران به غربال‌گری برداشته شده است. اجرایی شدن این طرح که احتمالاً همزمان با آغاز به کار دولت انقلابی ابراهیم رئیسی خواهد بود با واکنش سازمان بهزیستی روبرو شده است.
 
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در مورد طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس، ابراز عقیده کرد: سازمان بهزیستی مخالف حذف غربالگری جنین در طرح مجلس است. سال هاست داریم غربالگری می‌کنیم تا از تولد نوزادان معلول پیشگیری کنیم، اما اگر به بهانه افزایش جمعیت غربالگری حذف شود صدر در صد آمار معلولان افزایش پیدا می کند. در این زمینه بهزیستی همه ادله خود را به مجلس ارائه کرده و به جد دنبال است که این اتفاق نیفتد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  دیده بان ایران، تاریخ انتشار:  22تیر  1400، کدخبر:112170 ، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین