پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۷۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص رفع شائبه از نامه‌ای با عنوان "حذف غربالگری جنین از سامانه‌های الکترونیک"، توضیحاتی ارائه کرد. وی تشریح نمود که بر اساس قانون، درخواست غربالگری جنین با عنایت به شرایط خاص آن در سطح یک ارائه خدمات بهداشتی قابل ارائه نیست و حتما درخواست غربالگری باید توسط متخصصین انجام شود. همچنین آیین نامه اجرایی نیز در همین راستا تهیه شده است.
شعار سال: با توجه به شایعات مطرح در خصوص حذف غربالگری جنین ، سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار داشت که این نامه به استناد تبصره ۳ ماده ۵۳ و ماده ۵۴ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت تنظیم شده و بر اساس این قانون، غربالگری و ثبت آن در سامانه‌های وزارت بهداشت نه تنها ممنوع نشده بلکه در ماده ۵۴ بر آن تاکید هم شده است.
توضیح وزارت بهداشت درباره شائبه ممنوعیت غربالگری جنین و ثبت آن در سامانه


وی افزود: در وزارت بهداشت، سامانه خاصی بر اساس ماده ۵۴ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت در حال طراحی است و درخواست غربالگری، فرآیند انجام آن، نتیجه تصویربرداری (سونوگرافی) و آزمایشات مربوط به غربالگری در این سامانه باید ثبت شود.
 
توضیح وزارت بهداشت درباره شائبه ممنوعیت غربالگری جنین و ثبت آن در سامانه


برکاتی این را هم گفت که نامه نگاری مذکور برای سطح یک ارائه خدمات و سامانه‌های مربوط به آن بوده است. بر اساس قانون، درخواست غربالگری آنومالی‌های جنینی با عنایت به شرایط خاص آن در سطح یک ارائه خدمات بهداشتی قابل ارائه نیست و حتما درخواست غربالگری باید توسط متخصصین انجام شود و آیین نامه اجرایی نیز درهمین راستا تهیه شده است.

تعداد بازدید : 7

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گیل خبر، تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۷۸۷۹۳، gilkhabar.ir / سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
خوب چرا در همان نامه توضیحات کافی رو ارایه ندادید که شائبه ایجاد نشه؟
ناشناس
Germany
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
پس شایعه بوده؟
خیلی خبر در مورد ممنوعیت غربالگری جنین پخش شده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
جک می گید بخدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین