پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
​وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه وزارتخانه‌ها خبر داد.
شعار سال: هشتمین جلسه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت، با حضور بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر بانکی پور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی و مدیران و معاونین وزارت بهداشت و سایر اعضای این قرارگاه در ستاد وزارتخانه برگزار شد.

بهرام عین اللهی، در این جلسه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت و با بیان اینکه اولین جلسه ستاد ملی جمعیت در حضور رییس جمهور برگزار شد و دستگاه‌های مختلف گزارش کار خود را ارائه کردند، افزود: در این جلسه مقرر شد تمام وزارتخانه‌ها قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه، ضمن تاکید بر اجرایی‌سازی برنامه‌ها و اقدامات عملی در حوزه جوانی جمعیت، خواستار اقدام نظام رسانه‌ای کشور به خصوص رسانه ملی در حوزه جمعیت شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر صابر جباری، رییس اداره جوانی جمعیت و رییس دبیرخانه قرارگاه عملیاتی سلامت و جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: پیام مقام معظم رهبری که از آن به عنوان حسنه ماندگار یاد می‌کنند، به این اشاره دارد که در کنار قانون و تدابیر اجرایی که دستگاه‌های دولتی به آن می‌پردازند، به دو چیز نیاز داریم، یکی فرهنگسازی در فضای عمومی و دیگری فرهنگسازی در نظام بهداشتی.

وی افزود: در جلسات بعدی قرارگاه برنامه‌ای آماده می‌کنیم تا فرهنگسازی در نظام بهداشتی که تکلیف وزارت بهداشت است، تشریح شود.

در ادامه طبائیان - مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از تغییر تعهدات خدمات پزشکان و پیرا پزشکان برای مادران باردار و دارای فرزند زیر دو سال، کسر تعهدات قانونی خدمت پزشکان و پیرا پزشکان به ازای هر فرزند شش ماه، گذراندن تعهدات قانونی خدمات پزشکان و پیراپزشکان در محل سکونت خود برای مادران را بخشی از برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت در این خصوص بر شمرد.

طبائیان با بیان اینکه در حوزه ترویج و آگاهی بخشی در خصوص جنبه‌های مثبت ازدواج و فرزندآوری و آثار منفی کاهش جمعیت، برنامه‌های عملیاتی متعددی در دست اجراست، گفت: فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای دانشجویان و کادر دانشگاه‌ها، تدوین شیوه نامه انجام فعالیت‌های آموزشی مربوط با ذکر برنامه‌های راهبردی و وظایف معاونت‌های ذیربط در دست اقدام بوده و در دستور شورای عالی برنامه‌ریزی است که به زودی نهایی و ابلاغ می‌شود.

بنابر اعلام وبدا، در این جلسه همچنین در خصوص تخصیص اعتبار برای تشویق کارکنان تازه ازدواج کرده و تازه صاحب فرزند شده، فعالیت مراکز تحقیقاتی در حوزه باروری، آموزش بهورزان، تولید و توزیع بسته‌های فرهنگی آموزشی در حوزه جمعیت و فرزندآوری و برگزاری دوره‌های مهارتی برای ماما‌ها بحث و تبادل نظر شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۳۴۰۷۶، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین