پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۵۰۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، گلایه وزیر نفت از عملکرد صنعت بیمه را در راستای نوع مدیریت ریسک این صنعت تفسیرکرد و گفت سخنان وزیر نفت در مورد مدیریت ریسک صنعت بیمه درست بوده، اما صنعت بیمه هم در این بین، مقصر نیست!
شعارسال : پرویز خوش‌کلام خسروشاهی ، یادآور شد که وزیر نفت از شرکت‌های بیمه‌ای گلایه دارد چرا شرکت‌ها یک پالایشگاه را بیمه کرده و بعد رها می‌کنند در حالیکه شرکت‌های بیمه‌ای باید درکنار بیمه گذار بوده و مدیریت ریسک کنند و زنگنه معتقد است که مدیریت ریسک توسط شرکت‌های بیمه جدی گرفته نمی‌شود.
گلایه وزیر نفت از عملکرد صنعت بیمه
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت پیشتر گفته که در ایران بیمه‌ها بدون ارزیابی و بررسی مشکلات تأسیسات را بیمه می‌کنند و ایمنی باید از طریق بیمه‌ها صورت گیرد، اما متاسفانه شرکت‌های بیمه رفتار شرکت‌های بیمه شونده را نظارت نمی‌کنند.

به گفته قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، مدیریت ریسک با توجیه اقتصادی دارای رابطه‌ای مستقیم بوده و درشرایطی که همه دنبال گرفتن عوارض و مالیات از صنعت بیمه هستند دیگر شرکت‌های بیمه‌ای منابع مالی کافی در اختیار ندارند بنابراین مدیریت ریسک برای آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

خسروشاهی، تصریح کرد: شرکت‌های بیمه‌ای که شرایط مالی ضعیفی دارند نمی‌توانند به درستی مدیریت ریسک انجام دهد.

وی، اذعان داشته که شرکت‌های بیمه باید به شرایط مالی برسند که مدیریت ریسک برای آن‌ها توجیه داشته باشد و اگر شرکت‌های بیمه را به مدیریت ریسک در صنعت نفت اجبار کنند منطقی نبوده و اصطکاک ایجادخواهد شد.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نود اقتصادی ، تاریخ انتشار:۲۰ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۱۴۲۷۶۶، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین