پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
معاون رئیس جمهوری افغانستان، پاکستان را به پشتیبانی هوایی از مواضع جنگجویان طالبان در منطقه "اسپین‌بولدک" واقع در مرز مشترک با پاکستان متهم کرد. امرالله صالح مدعی شد: نیروی هوایی پاکستان هشدار رسمی به ارتش و نیروی هوایی افغانستان داده است که براساس آن هرگونه اقدام برای بیرون راندن طالبان از منطقه مرزی "اسپین بولدک" با واکنش نیروی هوایی پاکستان روبرو خواهد شد.
شعار سال: معاون رئیس جمهوری افغانستان، پاکستان را به پشتیبانی هوایی از مواضع جنگجویان طالبان در منطقه "اسپین‌بولدک" واقع در مرز مشترک با پاکستان متهم کرد.
ارتش پاکستان از طالبان حمایت می‌کند
اظهارات جدید «امرالله صالح» بیانگر تشدید تنش‌ها میان اسلام‌آباد و کابل و بی نتیجه بودن تلاش دو کشور همسایه برای زدودن فضای بی اعتمادی در روابط است.

معاون اشرف غنی شامگاه پنجشنبه در حساب کاربری خود در توییتر، نیروی هوایی پاکستان را به پشتیبانی از طالبان و هشدار به نیرو‌های دولتی افغانستان مبنی بر هرگونه حمله هوایی به مواضع طالبان در نقطه مرزی دو کشور متهم کرد.

وی گفت: اکنون نیروی هوایی پاکستان در نقاط مختلف از نزدیک اقدام به پشتیبانی هوایی از نیرو‌های طالبان می‌کند.

امرالله صالح مدعی شد: نیروی هوایی پاکستان هشدار رسمی به ارتش و نیروی هوایی افغانستان داده است که براساس آن هرگونه اقدام برای بیرون راندن طالبان از منطقه مرزی "اسپین بولدک" با واکنش نیروی هوایی پاکستان روبرو خواهد شد.

تاکنون وزارت امور خارجه و یا ارتش پاکستان درخصوص سخنان معاون رئیس جمهوری افغانستان اظهار نظر نکرده‌اند.

روز گذشته پاکستان در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر تصرف گذرگاه مرزی «اسپین بولدک» در خاک افغانستان توسط گروه طالبان، برای آمادگی در برابر هرگونه وضعیت غیرمنتظره، مرز مشترک خود در منطقه «چمن» واقع در ایالت بلوچستان را بست.

اتهام حمایت نظامی و یا هوایی پاکستان از جنگجویان طالبان درحالی عنوان می‌شود که اسلام‌آباد قرار است روز شنبه کنفرانس صلح افغانستان را با حضور رهبران سیاسی این کشور برگزار کند.

امرالله صالح اوایل تیرماه امسال نیز طی اظهاراتی پس از بازگشت از سفر رسمی به آمریکا به همراه رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان، گفت: هزینه همسویی پاکستان با گروه طالبان سنگین خواهد بود.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انشار ۲۴ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۶۲۸۰۴۲، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین