پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۵۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت هواپیما خارج از جدول نرخی مصوب در آبان ماه سال کذشته را غیرقانونی اعلام کرد و گفت با گرانفروشان برخورد خواهد شد.
شعار سال : از ابتدای تیر ماه امسال شرکت‌های هواپیمایی اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیر‌های داخلی تا حدود ۳۰ درصد کردند که بابت آن هیچ مصوبه‌ای از شورای عالی هواپیمایی کشوری نگرفته بودند. ایرلاین‌های داخلی بر این اساس باید قیمت بلیت پرواز‌های داخلی خود را مطابق نرخنامه مصوب در آبان ماه سال گذشته عرضه کنند. اما بسیاری از ایرلاین‌ها تا کنون و با وجود هشدار‌های اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان این وزارتخانه و سازمان هواپیمایی کشوری تا کنون قیمت‌هایشان را به نرخ مصوب گذشته بازنگردانده‌اند.
 
 
با شرکت‌های هواپیمایی متخلف برابر مقررات مربوطه رفتار خواهد شد
 
در همین راستا سیاوش امیرمکری که به عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از سوی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی انتخاب شده است، در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی ضمن اشاره به مصوبه جلسه مورخ ۲۴/۰۸/۱۳۹۹ شورایعالی هواپیمایی کشوری در باره صدور مجوز افزایش نرخ بلیت به میزان ۱۰ درصد نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط شرکت‌های هواپیمایی در خرداد ماه سال گذشته اعلام کرد: «نظر به گزارش‌های واصله مبنی بر عدم رعایت مصوبه فوق توسط تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در بلیت‌های عرضه شده به مسافران، با تاکید بر مفاد نامه شماره ۱۴۰۴۹ مورخ ۰۱/۰۴/۱۴۰۰ هر گونه افزایش نرخ مسیر‌های پروازی داخلی قبل از بررسی و اتخاذ تصمیم در جلسه آتی شورایعالی هواپیمایی کشوری، از نظر این سازمان فاقد وجاهت قانونی است.

وی در ادامه این مکاتبه تاکید کرد: «با شرکت‌های هواپیمایی متخلف برابر مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.»

گفتنی است، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی بلیت هواپیما مراتب را از طریق سامانه حقوق مسافر به آدرس www.cao.ir و یا شماره‌های تماس دفتر نظارت بر شرکت ها، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ۹-۶۶۰۷۸۷۰۰-۰۲۱مطرح و پیگیری کنند.»

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۱۴۰۰۰۴۳۰۲۱۷۱۲، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین