پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است که، تشدید برخورد با این شرکت‌های هواپیمایی به معنای لغو پرواز آنهاست که در واقع این اقدام، اجحاف در حق مردم و مسافران است. اگر جلوی پرواز ایرلاین‌ها گرفته شود، عرضه و تقاضا از تعادل خارج می‌شود؟ استدلالی که شاید توسط هر صاحب نظری شنیده شود، اسباب خنده را فراهم خواهد ساخت.
شعارسال: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پس از افزایش نرخ بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی در سال گذشته و دستور وزیر راه و شهرسازی و ریاست وقت سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لغو افزایش قیمت، براساس تصمیمات شورای‌عالی هواپیمایی کشوری در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال گذشته، افزایش نرخ بلیت شرکت‎های هواپیمایی به‌میزان ۱۰ درصد نسبت به جدول نرخی اعلام‌شده توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خرداد ماه ۱۳۹۹ مصوب شد.

طبق ماده ۱۶۱ قانون پنجم تبصره "ب" و ساری و جاری بودن آن در برنامه ششم توسعه، قیمت‌گذاری بلیت هواپیما کاملاً آزاد است، اما این افزایش قیمت اعمال‌شده از سوی ایرلاین‌ها مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و شهرسازی نیست و تنها با تذکراتی که به شرکت‌های هواپیمایی داده شده است قیمت بلیت در مسیر‌های مختلف کاهش پیدا کرده است.

هرچند با برخی شرکت‌های هواپیمایی برخورد‌های لازم صورت گرفت، اما باید توجه داشت که تشدید برخورد با این شرکت‌های هواپیمایی به‌معنای لغو پرواز آنهاست که در واقع این اقدام، اجحاف در حق مردم و مسافران است چراکه اگر جلوی پرواز ایرلاین‌ها گرفته شود، عرضه و تقاضا از تعادل خارج می‌شود.

به هر حال به‌منظور ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا آن هم در شرایط کرونایی و وجود برخی محدودیت‌ها بحث افزایش نرخ‌های بلیت هواپیما در شورای‌عالی هواپیمایی مطرح و با نظر خود شرکت‌های هواپیمایی تصمیم‌گیری لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.
 
 
سازمان هواپیمایی اهرم‌های نظارتی کافی بر ایرلاین‌ها را ندارد
 
 
چند روز قبل دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر این‌که لزومی ندارد همه اقشار از هواپیما استفاده کنند، گفته بود: داوطلبانه برای این‌که به مردم اجحاف نشود قیمت بلیت را افزایش دادیم. محدودیت و سقف قیمتی که شورای‌عالی هواپیمایی تعیین کرد، قانونی نبود و اساساً ورود شورای‌عالی هواپیمایی به نرخ‌گذاری بلیت هواپیما قانونی نبوده و نیست، این اقدام خلاف قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۲۵۴۳۲۹۱، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین