پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
محمد ابراهیم طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در دیدار با سونر پولاد معاون روابط بین الملل و سیاست خارجی حزب وطن، افراط گرایی و تروریسم را مهمترین تهدید در منطقه برشمرد و گفت: در منطقه تروریست خوب و بد نداریم.

شعارسال: در این دیدار سفیر ایران با تشریح روند رو به رشد روابط ایران با ترکیه افزود : دو طرف باید تلاش کنند، روابط رو به گسترش دو جانبه تحت نقشه بدخواهان و دشمنان مشترک، از تحولات منطقه ای متاثر نشود.

وی گفت: کسانی که انسان های بیگناه را در آتش زنده زنده می سوزانند، بیگناهان را سپر انسانی خود قرار می دهند و به اسیران بر خلاف تعالیم انسان ساز اسلام، رحم نمی کنند، مسلمان نیستند. بر این اساس با تصور اینکه بتوان از جریانات خشونت طلب، افراط گرا و تروریست برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی استفاده کرد، فکر و تلقی نادرستی است و حامیان چنین گروه هایی در اسارت تروریسم گرفتار خواهند شد.

سفیر ایران در آنکار با اشاره به اینکه ایران دوست شرایط سخت ترکیه است، طرح اختلاف میان شیعه و سنی را در تبلیغات رسانه ای با هدف تشویش افکار عمومی اشتباه است، تاکید کرد: سالانه بیش از یک و نیم میلیون ایرانی به ترکیه سفر می نمایند و با برادران خود تعامل و ارتباط خوبی دارند و هیچگاه موضوع شیعه و سنی میان دو ملت مطرح نبوده است. به خصوص حمایت ایران در لحظات اولیه کودتا از دولت، ملت و دمکراسی ترکیه موید این روابط صمیمانه است.

وی افزود : کوبیدن بر طبل مذهب گرایی و ایجاد نفاق میان مسلمانان با اهداف سیاسی، برخلاف آیین و دستورات اسلام است و مبلغان چنین سناریو هایی به طور قطع از نتیجه عملکردشان شرمنده می شوند.

سفیر ایران در آنکار اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران همواره منادی وحدت و برادری میان جوامع، کشورهای اسلامی و همسایگانش بوده و معتقدیم همکاری تحت لوای اسلام زیر بنای توسعه روابط ماست.

در این ملاقات سونر پولاد معاون روابط بین الملل حزب وطن نیز با اشاره به تحولات منطقه ای ؛ توسعه روابط دو جانبه، همکاری های منطقه ای و ایجاد همبستگی میان همسایگان را از اولویت های سیاست خارجی حزب متبوع خود عنوان کرد و گفت: اگر دو کشور ایران و ترکیه در خصوص مسائل منطقه به نقطه مشترک نرسند، ائتلاف منطقه ای خیالی بیش نخواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14آبان1395، کدخبر: 82293830: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین