پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
زمینه های توسعه همکاری ایران و ترکیه در دیدار سرکنسول سفارت ترکیه با مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران و مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه بررسی شد.

شعارسال: منصور صادقیان، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با اشاره به این که این استان دروازه ارتباطی ایران و ترکیه است، گفت: شرکت گاز استان آذربایجان غربی با توجه به توانمندی های فنی بالا و تجارب ارزنده در عرصه گازرسانی می تواند نقش مهمی در مراودات گازی ایران و ترکیه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی افزود: در صورت تمایل طرف مقابل این شرکت توانمندی آن را دارد که زیر ساخت های لازم برای تامین بخشی از گاز طبیعی ترکیه را به ویژه در شهرهای مرزی فراهم کند.

در ادامه، بهزاد بابازاده، مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران در این دیدار گفت: گازرسانی به همه نقاط مرزی کشور و روستاهای ایران از جمله اهداف و برنامه های کشورمان است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بهره مند ساختن شهرها و تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار از مزایای گاز طبیعی اولویت دولت در حوزه گاز است و گازرسانی به مناطق مرزی هم در این راستا انجام می شود.

سر کنسول ترکیه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر جایگاه ایران در مناسبات انرژی جهان گفت: ترکیه بسیار مشتاق است که در این زمینه با ایران همکاری های گسترده ای داشته باشد.

«محمت بلوت»، فعالیت های انجام شده در زمینه گازرسانی به مناطق سخت گذر و مرزی آذربایجان غربی را شایسته تحسین دانست و گفت: بسیاری از شهرهای بزرگ ترکیه از گاز طبیعی بی بهره اند و این درحالی است که در ایران روستاهای دور افتاده نیز به گاز طبیعی دسترسی آسان دارند که این موضوع ستودنی است.

وی ابراز امیدواری کرد که در حوزه گسترش روابط میان دو کشور به ویژه در بخش انرژی گام های مثبت و بیشتری برداشته شود و زمینه های لازم برای تامین بخشی از نیاز گاز طبیعی این کشور از طریق شرکت ملی گاز ایران و با بهره گیری از توان فنی و زیر ساختی موجود در استان آذربایجان غربی فراهم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 8 آبان 1395، کدمطلب: 238362 ،www.mizanonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین