پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
ارائه اطلاعات خلاف واقع به مردم از طرف برخی مدیران دولت موضوع تازه‌ای نیست اما اگر این کار از سوی کارگزار «دولت راستگویان» انجام شده باشد، هم جای سوال دارد و هم قابل پیگیری است البته بررسی عملکرد دولت در کردستان ظرف 2 سال اخیر گویای آن نیست که کسی بر کار این مدیر خُرده‌ای بگیرد.
شعارسال: هر پرسشگری بخواهد به دنبال یافتن پررنگ‌ترین اتهامی باشد که دولتمردان دولت یازدهم به دولت‌های نهم و دهم داده‌اند با انجام تحقیقی ولو بسیار محدود در جامعه به این نتیجه می‌رسد که «دروغ‌گو» خواندن آن دو دولت اگر پاسخ ثابت پرسش‌شوندگان نباشد بی‌گمان در صدر لیست پاسخ‌ها دیده خواهد شد و همین، انتظار دقت در ارائه اطلاعات صحیح را از سوی دولت جدید بالا خواهد برد.

اگر همه مردم به خاطر نداشته باشند لابد بسیاری به خاطر دارند رئیس دولت یازدهم در همایشی که حامیانش 22 فروردین ماه 92 برای دعوت از او ترتیب داده بودند حضور یافت و برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.

وی در آن همایش سخنان معنی‌داری بر زبان آورد و گفت: «از اخلاق می‌گویم که امروز نورانیت آن در جامعه کم شده است. اخلاق در جامعه، اخلاق در سطح حاکمیت، اخلاق در میان مدیرانی که گاهی سخنانشان با واقعیت سال‌ها فاصله دارد».

شاه بیت سخنان روحانی پس از اعلام شعار دولت(تدبیر و امید) چیزی جز نوع دولتی که تشکیل خواهد داد نبود: «گفتمان من نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان خواهد بود، من دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد».

تقدیر الهی بر آن استوار شد تا «دولت راستگویان» در کشور بر سر کار آید و این شعار و گفتمان دولت در بسیاری استان‌ها توسط نمایندگان عالی قوه مجریه برای مردم تکرار شود و استان کردستان هم از این قاعده مستثنی نبود.

از همان نخستین روزهایی که بحث انتصاب «عبدالمحمد زاهدی» به عنوان سکاندار هدایت دستگاه اجرایی در کردستان مطرح شد، تکاپو در سابقه مدیریتی و اخلاقی وی آغاز شد؛ مقید بودن به اصول اخلاقی وجه مشترک غالب نتایجی بود که در آن تفحص به دست آمد.

زاهدی در روزهای نخست آغاز به کارش در کردستان و در جلسات مختلف به مدیران دولت این نکته را منتقل کرد که اخلاق و رعایت موازین اخلاقی خط قرمز اوست.

لابد مردم کردستان این نکته را هم از خاطر نبرده‌اند که نشریه دولت در کردستان در شماره‌ای که پس از نخستین جلسه شورای اداری استان با حضور استاندار جدید با تیتری درشت نوشت: «پایان سلطنت دروغ و عوام‌فریبی در کردستان» و مجموعه این اتفاقات سبب شد تا انتظار مردم از دولت برای ارائه اطلاعات صحیح به آنها بالا برود.

حال و تقریباً 2 سال پس از آغاز به کار دولت «راستگویان» در کردستان این رسانه بر آن است تا خلاف واقع‌گویی یکی از مدیران دولت یازدهم در کردستان را به بوته نقد کشانده و به دولت‌مردان و تریبون‌های‌شان یادآوری کند این مردم همان مردمی هستند که «پایان سلطنت دروغ و عوام‌فریبی در کردستان» به آنها اعلام شد و اکنون منتظر هستند واکنش شما را به این «خلاف‌گویی» ببینند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان کردستان 14 آذرماه جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری دولت با اعلام اینکه تاکنون افت فشار گاز ناشی از مصرف در استان کردستان نداشته‌ایم گفت: سال گذشته و امسال اقدامات اصلاحی در سیستم‌های توزیع گاز و همچنین تقویت ایستگاه‌ها انجام شده و با تزریق گاز به شبکه‌ها، توزیع در استان به صورت مناسب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در موضوع فشار گاز مشکلات سال‌های گذشته و افت فشار را نداریم گفت: با توجه به اینکه سرما امسال زودتر در کردستان آغاز شده و طول دوره آن نیز بیشتر از سال‌های گذشته است توصیه ما به مشترکان مصرف بهینه و منطقی گاز طبیعی است تا جریان گاز به تمام نقاط استان برسد.

این گفت‌وگو دو نکته واضح دارد: یکی اینکه مشکلات سال‌های گذشته برطرف شده و دوم آنکه امسال افت فشار گاز نداریم و اما و اگری هم برای نقض این دو وعده مطرح نشده است و همین وعده‌ها سبب تزریق «امید» به جامعه و آسودگی خاطر برای استفاده از گاز شد.

اما با کمال تأسف این وعده‌ها به مردم کردستان حداقل در بخشی از این استان یعنی شهرستان مریوان به حقیقت نپیوست و مردم با واقعیتی روبرو شدند که با وعده مدیر دولت در حوزه گاز استان فرسنگ‌ها فاصله داشت.

ظهر امروز سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری‌های کشور با اعلام این که امروز صبح بخش الشتر استان لرستان و مریوان در استان کردستان با افت فشار گاز مواجه شده گفت: همین باعث شده بود که تعدادی از روستاهای این دو بخش دچار قطعی گاز شوند. تا بعد از ظهر امروز فشار باز خواهد گشت.

وی درباره علت افت فشار گاز در این دو بخش توضیح داده که از غروب روز گذشته دمای هوا در این منطقه به طور ناگهانی حدود 15 درجه کاهش یافت. همچنین علاوه بر اینکه با شدت سرما، مصرف گاز رشد چشمگیری یافت، در این منطقه تنها یک خط انتقال وجود دارد.

تا اینجا به روشنی می‌بینیم که گفته‌های معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان کردستان توسط سخنگوی این شرکت زیر سوال رفته اما جالب‌تر آنکه وعده خود سخنگو برای بازگشت فشار تا بعد از ظهر امروز هم توسط رئیس اداره گاز مریوان زیر سوال رفته است!

رئیس اداره گاز مریوان در گفت‌وگو با یک سایت خبری محلی در مریوان اعلام کرده گاز خانگی محله‌های شهرک کوثر، ادامه موسک 2، موسک قدیم، تپه موسک، انتهای کوره موسوی، شهرک زریبار شهر مریوان بدلیل افت شدید گاز قطع شده است.

وی با بیان اینکه گاز بیش از یک هزار مشترک در شهر مریوان از شب گذشته تا کنون قطع شده، گفته است پیش بینی می‌شود قطعی گاز در بعدازظهر روز دوشنبه ساعت 17 به 2 برابر افزایش پیدا کند.

این مسئول محلی خاطر نشان کرده در مسیر جاده مریوان سقز، گاز 6 روستای گوزه‌کوره، سلسی‌سفلی و سلسی‌علیا، رشه‌ده، چاوک و روستای عصرآباد قطع شده است و این قطعی‌ها تا ظهر روز سه‌شنبه ادامه

کاملاً روشن است که مخاطب با خواندن این اخبار چه چیزی به ذهنش متبادر خواهد شد که بهتر است پاسخ‌گویی به شبهات ایجاد شده در ذهن مردم نجیب و صبور کردستان را به دولت‌مردان واگذار کنیم.

اما لازم است از مدیران استان بخواهیم درباره این تناقض‌گویی مدیران شرکت گاز به مردم کردستان توضیح داده و مدیرانی را که به شهروندان اطلاعات خلاف واقع می‌دهند مورد بازخواست قرار داده و نتیجه کار را به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی کنند و سرانجام بابت وضعیت پیش آمده از مردم کردستان رسماً و در یک تریبون عمومی عذرخواهی کنند.

و کلام آخر اینکه، آری آقای رئیس جمهور، دو سال پس از روی کار آمدن دولت شما، هنوز هم لازم است از اخلاق بگویید که هنوز نورانیت آن در جامعه کم است، هنوز لازم است از اخلاق در جامعه بگویید، از اخلاق در سطح حاکمیت و از اخلاق در میان مدیرانی که گاهی سخنان‌شان با واقعیت سال‌ها فاصله دارد...

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری زریوار، تاریخ انتشار: دوشنبه 16 آذب 1394، کدخبر: 2267، www.zariwarkhabar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین