پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خبری اوپک اعلام کرد که وزیران انرژی ایران، عربستان و عراق در حاشیه کنگره جهانی انرژی، هفته آینده در استانبول با روسیه نشست مشترک برگزار می کنند.

شعار سال:

بر اساس گزارش رویترز، این نشست برای انجام گفت و گوهای غیررسمی با روسیه درباره تثبیت قیمت نفت برگزار می شود.
بیست و سومین کنگره جهانی انرژی از روز پنجشنبه در سطح کارشناسی در استانبول آغاز شد و تا 13 اکتبر ادامه خواهد داشت.
منابع خبری اوپک اعلام کرده اند که انتظار نمی رود کشورهای حاضر در این نشست تصمیم گیری خاصی کنند بلکه این نشست فرصتی برای بررسی گام ها و اقدامات پس از توافق هفته گذشته اوپک برای کاهش سطح تولید نفت خواهد بود.
پیش بینی می شود این توافق درسال جاری اجرایی شود؛ اوپک همچنین درپی جلب همکاری کشورهای تولید کننده نفت غیرعضو برای افزایش قیمت جهانی نفت است.
به گزارش ایرنا، کشورهای عضو سازمان اوپک هفته گذشته در الجزایر بر سر محدود کردن سقف تولید که در نهایت به افزایش بهای طلای سیاه منجر شد، به توافق رسیدند.
عربستان سعودی اولین تولید کننده نفت اوپک ابتدا پذیرش کاهش سقف تولید نفت خود را به اجرای این طرح برای همه اعضا مشروط کرده بود؛ این کشور که اقتصادش همانند دیگران از کاهش بهای نفت متاثر شده است در موضع خود نرمش نشان داد و ایران، لیبی و نیجریه را از شرط خود مستثنی کرد.
تارنمای اوپک با انتشار بیانیه یکصد و هفتادمین اجلاس وزیران نفت اوپک که به صورت اضطراری در الجزیره برگزار شد، عنوان کرد: بهای نفت خام در حال حاضر به نصف بهای آن در تابستان دو سال پیش رسیده که این کاهش به دلیل عرضه بیش از حد در بازارهای جهانی است.
در این بیانیه اشاره شده بود که کشورهای عضو تصمیم گرفتند به منظور بازگرداندن ثبات به بازار جهانی نفت، یک رشته مذاکرات سازنده و جدی را با کشورهای تولید کننده غیرعضو انجام دهند.
بر پایه این بیانیه، اجلاس الجزیره هدف از کاهش تولید سازمان را «تسریع روند حذف عرضه اضافی» اعلام کرد و افزود: این اجلاس تصمیم گرفت نتیجه کاهش تولید را مورد بررسی قرار دهد و آن را در نشستی با کشورهای صادرکننده غیر اوپک مطرح کند.
نشست عادی 171 اوپک به منظور بررسی تحولات بازار نفت روز ٣٠ نوامبر امسال (١٠ آذرماه) با حضور ١٤ عضو این سازمان در مقر اوپک در وین برگزار می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 مهر 1395، کد مطلب: 82259130   : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین