پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
محمد درویش، فعال محیط زیست در مطلبی به مسئله مدیریت منابع آب و هدررفت آب در کشور اشاره کرد و بیان نمود: ما کشور فقیر یا کم‌آبی نیستیم؛ اما مانند آن بچه پولداری زندگی می‌کنیم که تن‌پوش‌هایش را بعد از استفاده در معابر عمومی رها می‌کند. آیا او حق دارد بعد از مدتی بنالد که چرا فقیر شده و دیگر تن‌پوش مناسبی ندارد؟
شعار سال: محمد درویش، فعال محیط زیست در صفحه اینستاگرامش نوشت:

اینجا خور گورسوزان در قلب مرفه شهر بندرعباس است. ویدئو‌ها را در آخرین روز سال گذشته گرفته‌ام، اما همین امروز هم قصه همان قصه‌ی تلخ و متعفنی است که سالهاست در بندرعباس ادامه دارد! چرا؟

این هدررفتِ حیرت‌انگیز و تاسف‌آور آب شیرین در حالی ادامه دارد که به دلیل کمبود شدید آب شرب، سالهاست که از سد استقلال میناب، آب شرب به سوی مرکز استان روان است و علاوه براین، دستگاه‌های پرخرج آب‌شیرین‌کن هم در حال کار کردن هستند. یعنی ما آنقدر ثروتمند هستیم که اجازه می‌دهیم چنین حجم بزرگی از فاضلاب و پساب بدون تصفیه و بازچرخانی راهی خلیج فارس شود؟

چگونه پول داریم تا برای هر متر مکعب آب، بین سه تا پنج دلار در طرح‌های سدسازی، انتقال آب و نمک‌زدایی خرج کنیم، اما یک دهم آن را نداریم تا تصفیه‌خانه‌های درخور احداث کرده و اجازه ندهیم تا این آب گرانبها به یک تهدید برای زیست شهری، اکوسیستم خلیج فارس و تهدید غذایی و سلامت ایرانیان بدل شود؟

این روز‌ها که بحث هزینه‌های هنگفت برای ادامه سندروم طرح‌های سازه‌ای مدیریت آب از ارومیه تا اصفهان، یزد، سمنان، کرمان، خوزستان و ... داغ است، خوب است مسوولین امر پاسخ دهند چرا برای بازچرخانی بیش از سی‌میلیارد متر مکعب پساب صنعت، کشاورزی و فاضلاب خانگی عملاً کاری انجام نمی‌شود؟ و مهم‌تر آنکه چرا اجازه می‌دهیم با تزریق این سموم به منابع آب سطحی و زیرزمینی، بهانه برای ساخت سد و طرح‌های انتقال آب بیشتر فراهم شود.

می‌بینید؟ ما کشور فقیر یا کم‌آبی نیستیم؛ اما مانند آن بچه پولداری زندگی می‌کنیم که تن‌پوش‌هایش را بعد از استفاده در معابر عمومی رها می‌کند. آیا او حق دارد بعد از مدتی بنالد که چرا فقیر شده و دیگر تن‌پوش مناسبی ندارد؟

تعداد بازدید : 5

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از جماران
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
جای فکر داره که چرا اینگونه می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین