پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
نماینده مردم یزد گفت: اشتراکات بسیار خوبی را بین مجلس و دولت می‌بینم، این اشتراکات می‌تواند مسیر پیشرفت را برای حل مشکلات فراهم کند امیدواریم که چنین اتفاقی بیفتد البته چارچوب آئین نامه مجلس هم باید رعایت شود.
شعار سال: «محمد صالح جوکار»، رئیس کمیسیون شورا‌ها در مجلس در رابطه با "ویژگی‌های وزرا در دولت سیزدهم"گفت: کشور در شرایط خاصی به سر می‌برد و دولت باید بتواند مشکلاتی که مردم با آن مواجهه هستند را برطرف کند. طبق تاکید رهبری باید رئیس جمهور سیزدهم از ظرفیت، قابلیت و توانمندی‌های کشور در راستای حل این مشکلات استفاده کند و کاملا روشن و شفاف است که برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها که بلا استفاده مانده نیازمند به کار مضاعف و جهادی هستیم فلذا وزرایی که برای کابینه آقای رئیسی معرفی می‌شوند بایستی توانایی لازم برای ایجاد شرایط مطلوب و برون رفت از وضعیت موجود را داشته باشند و ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و این منابع عظیم را در خدمت خود بگیرند.

او ادامه داد: لذا کابینه دولت سیزدهم باید، کابینه همراه و هماهنگ و قوی و کارآمد باشد و وزرایی که انتخاب می‌شوند باید عملکرد مثبتی را در گذشته داشته باشند و سوابق مدیریتی خوبی را از خودشان به جا گذاشته باشند که قابل ارزیابی باشد و توانایی حرکت دادن به پیشرفت‌ها در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را داشته باشند و مردم را نسبت به آینده دلگرم کنند کل جامعه ایران این انتظار را از دولت سیزدهم دارند. رئیس جمهور محترم باید توجه به این نکته داشته باشد که کابینه، کابینه کارآمد، همسو و یک تیم محکمی در حوزه‌های اقتصادی وحوزه‌های اجتماعی باشد و افرادی با این ویژگی‌ها را باید به مجلس معرفی کنند و رای اعتماد بگیرند.

جوکار با بیان این جمله که رئیس جمهور خود حق انتخاب دارد، گفت: بحث قانون جای خود، مجلس هم وظایفی دارد که باید به وظایف خود عمل کند و در مورد انتخاب کابینه آقای رئیس جمهور قطعا دستشان باز است، اما هیچ کس نباید ادعای سهم خواهی از دولت رئیسی را داشته باشد و اجازه بدهند که رئیس جمهور بخوبی بتواند مدیریت و کابینه قوی را به مجلس معرفی کند. یقینا مجلس هم بر اساس شاخص‌هایی که برای خودش مقدور کرده و سیاست‌های بالادستی از قبیل کارآمدی و داشتن روحیه انقلابی و تخصص و تعهد کافی و دلسوزی و مردم داری بر همین اساس به آرای خودش راسخ است. با توجه به اینکه آیین نامه داخلی مجلس تغییر یافته است وزرای پیشنهادی نه تنها در صحن مجلس بلکه باید در کمیسیون‌های تخصصی هم از برنامه‌های خود دفاع کنند. هر کمیسیونی ارزیابی خودش را نسبت به وزرا ارائه خواهد کرد و بعدا نهایتا در صحن مجلس می‌آید و رای گیری اعتماد می‌شود.

نماینده مردم یزد در پایان افزود: مجلس انقلابی و دولت انقلابی بایستی با همکاری و تعامل با یکدیگر مسائل را در کشور جلو ببرند. مجلس در حقیقت ریل گذار دولت است و باید روابط را بگونه‌ای تنظیم روابط کند که دولت بتواند چالش‌های موجود را رفع کند و مسیر پیشرفت را بر اساس برنامه‌هایی که مصوب شده است انجام دهد. اشتراکات بسیار خوبی را بین مجلس و دولت می‌بینم، این اشتراکات می‌تواند مسیر پیشرفت را برای حل مشکلات فراهم کند امیدواریم که چنین اتفاقی بیفتد البته چارچوب آئین نامه مجلس هم باید رعایت شود و وزرا برنامه‌های خودشان را ارائه کنند و کلا خودشان را ارائه کنند و ظرفیت‌هایی که درون خودشان دارند را ارائه بدهند و نمایندگان هم ان شاالله رای بدهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۱۷۹۲۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین