پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
شرکت خدمات رسانی بایا در یک ماه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه تبلیغات این شرکت را انجام داد و پس از یک ماه به طور کامل از تلویزیون رفت و دیگر هیچ‌گونه تبلیغاتی انجام نداد.
شعار سال: در بازه زمانی آبان و آذر سال ۱۳۹۹ هر شبکه تلویزیون را که تماشا می‌کردیم تبلیغاتی از سیامک انصاری می‌دیدم که با پشت صحنه بنفش اعلام می‌کند که در حال استفاده از بایا است.

تبلیغاتی که حتی بخاطر تکراری بودن و نداشتن خلاقیت در محتوا، دستمایه شوخی و طنز شد. اما ناگهان پخش تبلیغات بایا از تلویزیون متوقف شد و دیگر هیچ خبری از این نرم‌افزار ارائه خدمات نشد.

بایا از کجا آمد؟

در نشست خبری که اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد، ابراهیم ابراهیم‌بای، مدیرعامل بایا به این نکته اشاره کرد که شرکت در سال ۸۲ و با سرمایه شخصی راه‌اندازی شده است.

این شرکت پیش از این با پروژه‌های دولتی همکاری داشته است، اما از سال ۹۴ هیچ قرار دادی نداشته و به همین دلیل از آبان ۹۹ تصمیم می‌گیرند تا کاری مشابه دیجی‌کالا را انجام دهند.

بایا یک بستری دوگانه است که در آن هم خدمات آنلاین صورت می‌گیرد و هم اجناس به فروش می‌رسد.

روزی ۱۲ بار پخش تبلیغات بایا!

تبلیغات بایا در بازه‌ای از زمان بسیار گسترده بود. به‌طوری که در یک ماه این تبلیغات از نه شبکه یک، دو، سه، شبکه تهران، آی‌فیلم، ورزش، نمایش، نسیم و تماشا پخش‌شد.

هر آگهی بایا به‌طور متوسط روزانه ۱۲ بار از هر شبکه تلویزیونی پخش می‌شد. به‌طور متوسط ۹ شبکه تلویزیونی روزانه ۱۰۸ بار آگهی تبلیغاتی بایا را پخش کرده‌اند.

با در نظر گرفتن پخش ۱۰۸ بار آگهی، در هر شبانه‌روز تلویزیون ۳۲۴۰ ثانیه یا به‌عبارتی ۵۴ دقیقه آگهی برای بایا پخش کرد.

بر اساس نرخ تبلیغات سازمان صداوسیما در آن سال، پخش ۳۲۴۰ ثانیه آگهی بایا در روز، معادل روزانه ۱۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان برای مالکان بایا آب می‌خورد. این مبلغ در ماه چیزی حدود ۵۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود.

پورسانت‌های بالای بایا

فرآینده ثبت نام بسیار پیچیده بایا در آن زمان مخاطبان را کمی حساس کرده بود. بایا برای ثبت نام ضمانت اجرائی یا وجه التزام، ضمانت نامه بانکی، اعتبارات اسنادی، اجاره نامه ملکی می‌خواست.

یکی دیگر از موارد این بود که از تولید کننده و صاحبان کسب و کار‌هایی که می‌خواستند در بایا فعالیت کنند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان (البته با تخفیف ۵۰ درصد به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان) بابت بررسی اولیه اسناد و مدارک دریافت می‌شد. اقدامی عجیب که در هیچ یک از پلتفرم‌های مشابه سابقه ندارد.

ضمن اینکه برای هریک از فروش‌هایی که در این شبکه انجام می‌شد، ارائه دهندگان خدمات، بسته بوه نوع خدمات باید بین یک تا شش درصد پورسانت به بایا می‌دادند.

حالا بایا کجاست؟

بایا در حال حاضر یکی از شرکت‌های خدمات رسانی درحوزه کالا و خدمات به صورت آنلاین و در زمینه‌های خانگی و اداری، هایپر مارکت، صنعتی و معدنی و خدمات است.

اما مهم‌ترین نکته این است که این شرکت میلیارد‌ها تومان خرج کرد تا بایا را تبلیغ کند، اما در حال حاضر هیچ خبری از آن نیست و نکته مهم همینجاست که حدود ۵۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه این تبلیغات شد و دیگر هیچ تبلیغی از جانب این شرکت انجام نشد.

این موضوع نشان می‌دهد که با با نوع خدمات رسانی و پورسانتی که بایا از کسب‌وکار‌ها دریافت می‌کند، احتمالا در ماه در آمدی بیش از این دارند که حاضر به انجام تبلیغات نیستند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۶۹۰۰۹، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
۵۸۳ میلیارد هزینه تبلیغات! حتما دیگر نیازی به تبلیغات ندارد و درآمدی بیش از این را دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین