پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۸۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
رییس گروه واکسن آکسفورد گفت: رسیدن به مصونیت گله‌ای با نوع فعلی کرونای دلتا «امکان پذیر نیست». ین واقعیت که واکسن‌ها مانع گسترش کووید نمی‌شوند، به این معناست که رسیدن به آستانه مصونیت کلی در جمعیت یک «افسانه» است.
شعار سال: پروفسور «سر اندرو پولارد» با ارائه شواهدی به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: این واقعیت که واکسن‌ها مانع گسترش کووید نمی‌شوند، به این معناست که رسیدن به آستانه مصونیت کلی در جمعیت یک «افسانه» است.

وی در زمینه کرونا ویروس توضیح داد: مشکل این ویروس این است که سرخک نیست. اگر ۹۵ درصد مردم علیه سرخک واکسینه شده باشند، این ویروس نمی‌تواند در جمعیت منتقل شود. نوع دلتا هنوز افرادی را که واکسینه شده اند آلوده می‌کند و این بدان معناست که هر کسی که هنوز واکسینه نشده است با ویروس روبرو می‌شود و ما چیزی نداریم که به طور کامل این انتقال را متوقف کند.

وی افزود: اگرچه واکسن‌های موجود در جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ بسیار موثر هستند، اما مانع از آلوده شدن فرد واکسینه شده به ویروس عامل کووید -۱۹ نمی‌شود.

مفهوم مصونیت گله‌ای یا ایمنی جمعیت متکی بر این است که اکثر مردم از طریق واکسیناسیون یا عفونت قبلی مصونیت خود را به دست آورند که به نوبه خود به طور غیرمستقیم از افراد واکسینه نشده و افرادی که قبلاً آلوده نشده اند در برابر ابتلا به یک بیماری عفونی محافظت می‌کند.
 
رسیدن به مصونیت گله‌ای با کرونای دلتا «امکان پذیر نیست»

داده‌های ناشی از مطالعه اخیر React که توسط کالج امپریال لندن انجام شده است، نشان می‌دهد افراد واکسینه شده کامل ۱۸ تا ۶۴ سال در مقایسه با افرادی که واکسن کرونا نزده اند، حدود ۴۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

یافته‌ها همچنین نشان داد که احتمال مثبت شدن آزمایش کرونا افراد واکسینه شده پس از تماس با فرد مبتلا به کووید-۱۹، حدود سه برابر کمتر است. در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از بزرگسالان انگلیسی هر دو واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

ساجید جاوید، وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید برنامه‌هایی برای آغاز تزریق واکسن‌های تقویت کننده کووید به آسیب پذیرترین گروه‌ها در انگلیس از ماه آینده در دست انجام است. همچنین که همزمان واکسن آنفلوانزا نیز ارائه می‌شود.

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۳۳۹۸۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
فعلا که داریم گله ای می میریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
خیلی زودتر از این باید به این فکر میفتادین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
واکسیناسیون عمومی کمک خیل خوبی میتونست بکنه اگه به موقع انجام میشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین