پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی جدید بر مبنای هزینه‌های تولید، تورم، بازار جهانی و نرخ مبادله کالا در کمیته کارشناسی شورای اقتصاد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد

شعار سال:نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی جدید ۷ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد.
 
نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی جدید بر مبنای هزینه های تولید، تورم، بازار جهانی و نرخ مبادله کالا در کمیته کارشناسی شورای اقتصاد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد که هفته آینده وزیر جهاد طی نامه ای نرخ خرید را به دولت، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و دفتر مقام معظم رهبری اعلام کند.
 
نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون مجموع خرید تضمینی گندم به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است.
 
علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
 
او افزود: طبق آمار تا ۱۱ مرداد، ۹۵ تا ۹۶ درصد مطالبات از مجموع بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان گندم خریداری شده پرداخت شده و مابقی پس از ثبت در سامانه به حساب کشاورزان واریز می شود.
 
ایمانی با اشاره به اینکه مشکلی در پرداخت مطالبات گندمکاران وجود ندارد، بیان کرد: امسال مطالبات یک هفته تا ۱۰ روز پس از تحویل گندم به مراکز خرید به حساب کشاورزان واریز می شود و به طور کلی مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
 
نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با توجه به آیتم هایی که قانون گذار مصوب کرده، نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی جدید بر مبنای هزینه های تولید، تورم، بازار جهانی و نرخ مبادله کالا در کمیته کارشناسی شورای اقتصاد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد که هفته آینده وزیر جهاد طی نامه ای نرخ خرید را به دولت، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و دفتر مقام معظم رهبری اعلام کند.
 
او درباره آخرین وضعیت واردات گندم بیان کرد: امسال برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تا پایان فصل برداشت به ۵ میلیون تن برسد که در نهایت با احتساب میزان خرید کارخانجات آرد و ذخیره سیلوها باید واردات انجام شود.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه پتانسیل خودکفایی گندم در کشور وجود دارد، بیان کرد: ۴ میلیون هکتار از اراضی گندم دیم است که علاوه بر رعایت نکات فنی، تامین به موقع نهاده، آموزش بهره برداران و مدیریت مزرعه، شرایط خشکسالی بر آن تاثیر بسزایی دارد که امیدواریم در سال زراعی جدید شرایط جوی به گونه‌ای باشد که گندم مورد نیاز همانند چند سال گذشته در داخل تامین شود.
 
ایمانی با اشاره به تاثیر قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم بر نرخ نان ییان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان تاثیری بر نرخ نان به واسطه یارانه دولت ندارد.
 
نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان با اشاره به اینکه قیمت گندم در بودجه امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، تصریح کرد: امسال هر کیلو گندم با نرخ ۶۶۵ تومان به نانوایی های یارانه پز و ۹۰۰ تومان آزاد پز داده می شود که با این وجود این موضوع تاثیری در قیمت نان ندارد و تنها افزایش حقوق و دستمزد، خمیرمایه و … منجر به گرانی نان شده است.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری دهقان نیوز ، تاریخ انتشار:  22 مرداد1400، کدخبر: 56918، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین