پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
شبکه طلوع‎ نیوز افغانستان گزارش داد اشرف غنی افغانستان را ترک کرده است، اما او کجاست؟ منابع تاجیک از ورود غنی به تاجیکستان خبر می‌دهند. رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز گفته است که غنی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان را ترک کرد.

  شعار سال: عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در پیامی از مردم افغانستان خواست که آرامش خود را حفظ کنند.
 
او ابراز امیدوارى کرد این«شب و روز سخت» به زودی سپری شود و مردم روزهای صلح و آرامش را ببیند.
 
او از غنی به عنوان رئیس‌جمهور پیشین یاد کرد و گفت: غنی کشور را ترک کرده است.

تعداد بازدید : 114


 پیش از این خبرگزاری نن‌تکی به نقل از منابع تاجیک نوشت که اشرف غنی وارد تاجیکستان شده است.
 
همچنین گفته می‌شود برخی از سیاسیون افغان به دعوت پاکستان امروز به اسلام‌آباد سفر کردند .
 
شبکه العربیه به نقل از رسانه‌های افغان اعلام کرد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان قصد دارد تا یکشنبه از سمتش کناره گیری کند.
 
این رسانه گفته عملیات انتقال قدرت امروز در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شده است.
 
طالبان اعلام کرده که کنترل کل افغانستان را به دست گرفته است. حالا برخی از رسانه‌های خارجی می‌گویند طالبان، دولت موقت تشکیل داده و علی احمد جلالی را به‌عنوان رئیس دولت موقت انتخاب کرده است.
 
شبکه العربیه به نقل از رسانه‌های افغان اعلام کرد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان قصد دارد تا یکشنبه از سمتش کناره گیری کند. این رسانه گفته عملیات انتقال قدرت امروز در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شده است.
 
صداو سیما هم اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های غیررسمی گویا اشرف غنی افغانستان را ترک کرده و خبر رسمی بزودی اعلام می شود.
 
ما از سوی دیگر، طالبان قدرت را در افغانستان در دست گرفته و دولت موقت تشکیل داده است. شبکه المیادین اعلام کرد: علی احمد جلالی وزیر کشور اسبق و سفیر اسبق افغانستان در آلمان، به کابل رسیده و قرار است عهده دار ریاست دولت موقت شود.

رسانه‌ها از فرار اشرف غنی، حمدالله محب مشاور امنیت ملی و فضل محمود فضلی رئیس اداره امور ریاست جمهوری کشور به تاجیکستان خبر می‌دهند. در همین رابطه تصاویری منتشر شده است که در اینجا می بینید.


اشرف غنی کجاست؟
اشرف غنی کجاست؟

حامد کرزای رئیس جمهوری سابق افغانستان با انتشار ویدئویی در کنار نوه هایش از حضور خود و خانواده‌اش در کابل خبر داد و گفت در این شهر خواهند ماند.

کرزای ابراز امیدواری که موضوعات کشور افغانستان و پایتخت از طریق مذاکرات صلح حل شود.
تعداد بازدید : 58
 
بعد از انتشار خبر خروج اشرف غنی از کشور، گمانه های دیگری از حضور او در عمان،ازبکستان و تاجیکستان مطرح میشود و در همین رابطه  سردبیر شبکه یک تلویزیون افغانستان گفت: اشرف غنی کابل را به مقصد عمان ترک کرد نه تاجیکستان.

 حامد حیدری در پیام توییتری نوشت: امروز رییس جمهوری سابق افغانستان کابل را به مقصد عمان ترک کرد نه تاجیکستان، وی و تیمش یک هواپیما اجاره کردند و بسیاری از آن‌ها با خودشان پول نقد همراه بردند.

حیدری همچنین مدعی شد که گل آقا شیرازی یکی از اعضای کابینه غنی به امارات فرار کرده و بسم الله محمدی وزیر دفاع نیز ساعتی پیش کابل را به مقصد امارات ترک کرد.

حیدری در ادامه نوشت: نیرو‌های طالبان منزل حامد کرزی رییس جمهوری اسبق افغانستان را به کنترل خود در آورده اند و از کرزی خواسته اند خانه را ترک کند.

حیدری به نقل از یک منبع نوشت: کرزی هم اکنون به منزل عبدالله عبدالله رییس آشتی ملی نقل مکان کرده است.
 
در حالیکه وزارت خارجه تاجیکستان اعلام کرد، هواپیمای حامل رئیس جمهور افغانستان غنی هرگز وارد حریم هوایی تاجیکستان نشده و در خاک این کشور فرود نیامده، سفارت افغانستان در تاشکند گفت هیچ اطلاعی ندارد که آیا اشرف غنی رئیس جمهور مستعفی به ازبکستان رسیده است یا خیر.

 وزارت خارجه تاجیکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "هواپیمای حامل اشرف غنی نه وارد حریم هوایی تاجیکستان شد و نه در خاک این کشور فرود آمد"، همچنین باید توجه داشت که طرف تاجیکی درخواست مربوطه را از طرف افغانستان دریافت نکرده است.

در همین حال روز یکشنبه، نیویورک تایمز به نقل از یکی از اعضای ناشناس هیات دولت افغانستان در مذاکرات بین افغانی در دوحه گزارش داد که غنی به همراه همسر و دو مشاورش کابل را به مقصد تاشکند ترک کرده است.

محافظ غنی بعداً این اطلاعات را برای الجزیره تایید کرده است.
 
اشرف غنی در قزاقستان نیست

با این حال سخنگوی سفارت افغانستان در ازبکستان به اسپوتنیک گفت: "ما نمی‌توانیم این گزارش‌ها را تأیید کنیم، زیرا چنین اطلاعاتی نداریم. "

ایبک صمدیاروف، سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان نیز به اسپوتنیک گفت که اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان، که برای جلوگیری از خشونت‌های بیشتر در کشورش کناره گیری کرد، در قزاقستان نیست.

صمدیاروف در گفتگوی تلفنی گفت: "او در قزاقستان نیست. "

گزارش‌هایی تایید نشده درباره رفتن غنی به عمان نیز منتشر شد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین