پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۷۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
در پی تحولات اخیر افغانستان، یک روزنامه انگلیسی گزارش داد: ترکیه ۷۵۰ نیروی ویژه خود را در امتداد مرز مستقر کرده تا از ورود پناهجویان افغان جلوگیری کند.
شعار سال: به نقل از روزنامه انگلیسی «تایمز» گزارش کرد از آن جایی که سلطه طالبان بر افغانستان نگرانی‌هایی را درباره به راه افتادن موج دیگری از هجوم پناهجویان به سمت اروپا به وجود آورده است، ترکیه ۷۵۰ نظامی ویژه در امتداد مرز خود برای جلوگیری از عبور پناهجویان افغان از مرز شرقی با ایران برای فرار به سمت اروپا مستقر کرده است.

طبق این گزارش، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که به دلیل میزبانی از بیشتین جمعیت پناهجویان جهان با انتقادات داخلی روبرو است، متعهد شده است که ترکیه به «مسافرخانه‌ای برای مهاجران» تبدیل نخواهد شد.

طبق این گزارش، ترکیه همچنین نظامیانی را برا تأمین امنیت استان شرقی «وان» ترکیه مستقر کرده است تا از ورود پناهجویان به این استان جلوگیری کند.

این خبر در حالی منتشر شده است که رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (پنجشنبه) در خصوص موج جدید پناهجویان در پی تحولات اخیر افغانستان هشدار داد.

اردوغان پیش از این تصریح کرده بود که به منظور مقابله با ورود پناهجویان غیرقانونی به ترکیه در چهار استان مرزی با ایران به نام‌های «آغری»، «حکاری»، «ایغدیر» و وان دیوان خواهند ساخت و تصریج کرد که روند ساخت دیوار‌های مرزی آغری و ایغدیر پایان یافته است.

این مقام ارشد ترکیه همچنین حضور نظامی ترکیه در افغانستان را به سود طالبان در صحنه بین‌المللی توصیف کرده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۲۱۵۲۴، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
هر کشوری برای ورود غیرقانونی به کشورش برنامه هایی رو در نظر میگیره که در حال حاضر کمک گرفتن از نیروی نظامی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
آیا باید به پناهجویان اجازه داد که به هر کشوری وارد بشوند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین