پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
تصرف افغانستان توسط طالبان پیامد‌های قابل توجهی برای منطقه و جهان دارد. بعنوان مثال شروع مهاجرت گسترده پناهجویان افغانی به پاکستان یکی از آن‌ها خواهد بود. اما کمتر کشوری مانند هند آینده افغانستان را برای کشورش تهدید می‌داند. آمریکا به دلیل اعتراضات متعدد پاکستان، هند را از اکثر مذاکرات سیاسی بر سر افغانستان حذف کرد و هند غایب آینده افغانستان بود.
شعار سال: تصرف افغانستان توسط طالبان پیامد‌های قابل توجهی برای منطقه و جهان دارد. بعنوان مثال شروع مهاجرت گسترده پناهجویان افغانی به پاکستان یکی از آن‌ها خواهد بود.

اما کمتر کشوری مانند هند آینده افغانستان را برای کشورش تهدید می‌داند. آمریکا به دلیل اعتراضات متعدد پاکستان، هند را از اکثر مذاکرات سیاسی بر سر افغانستان حذف کرد و هند غایب آینده افغانستان بود. اکنون بسیاری از سرمایه گذاری‌های مهم هند در زیرساخت‌های افغانستان با کنترل طالبان در خطر جدی است.

بدتر از آن، بحران امنیتی برای هند است که دهلی نو را بسیار نگران کرده است. ظهور یک دولت افراطی در افغانستان به احتمال زیاد پناهگاه امنی برای سازمان‌های تروریستی ضد هند و دیگر گروه‌های تجزیه طلب کشمیری خواهد شد. همچنین تمایل چین و پاکستان به همکاری نزدیک با طالبان می‌تواند نفوذ منطقه‌ای چین و پاکستان که دو رقیب بزرگ هند هستند را گسترش می‌دهد و افغانستان که قبلا به نوعی حیاط خلوت هند بود اکنون از دست می‌رود.

تصرف افغانستان توسط طالبان برای هند به چه معناست؟

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از عصر شهرکرد
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین