پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
پلیس راهور آماری از وضعیت نوع خودرو‌های دارای بیشترین تخلف، ساعاتی از شبانه روز که بیشترین تخلف در آن صورت می‌پذیرد، بزرگرا‌های دارای بیشترین تخلف سرعت و مواردی همانند را منتشر کرده است

شعار سال:معاون عملیات پلیس راهور تهران با بیان اینکه ساعت یک تا ۰۲:۳۰ بامداد اوج سرعت خودروها در تهران است، گفت: انواع خودروی پژو بیشترین تخلفات سرعت را داشته اند.
 
سرهنگ محمد رازقی گفت: بررسی‌هایی که در خصوص تخلفات رانندگان در ماه‌های مختلف سال داشته ایم و گزارشی که تهیه شده است این را نشان می‌دهد که با آموزش‌ها و توجهی که داده ایم منجر به کاهش سرعت‌های غیرمجاز شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران اظهار کرد: در مجموع می‌توان گفت زمان‌ها و روز‌هایی که معابر خلوت است مثل شب‌های تعطیلات و روز‌هایی که تعطیل است متاسفانه سرعت‌ها افزایش پیدا می‌کند و در شرایط عادی سرعت‌ها به نسبت کمتر است.

این مقام پلیسی در خصوص وضعیت سرعت‌ها در ساعات مختلف روز ابراز کرد: در بررسی‌هایی که داشتیم از ساعت یک بامداد تا ساعت ۰۲:۳۰ بامداد اوج سرعت‌ها را داریم و بعد از آن به نسبت سرعت‌ها کاهش پیدا می‌کند که کمترین سرعت‌ها را بعد از ظهر‌ها داریم که ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۹:۰۰ بعد از ظهر را شامل می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در برخی از بزرگراه‌ها مانند بزرگراه شهید خرازی، شهید بابایی، شهید همدانی که خلوت‌تر هستند و تردد در آن‌ها کمتر است میانگین سرعت‌ها متاسفانه بالاست که ما سرعت‌های بالای ۱۶۰ و یا حتی ۱۷۰ کیلومتر را نیز داریم، ولی به نسبت سایر بزرگراه‌ها که تردد در آن‌ها بیشتر است میانگین سرعت کمتر می‌شود.

وی گفت: برابر بررسی‌هایی که در قرارگاه سرعت داشته ایم، برخی از وسایل نقلیه که مشخص هستند تعداد تخلف سرعت آن‌ها بالاست، ولی میانگین سرعت آن‌ها پایین است که نشان می‌دهد هرچقدر تعداد نفرات زیادی با این وسایل نقلیه مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز می‌شوند، ولی سرعت‌هایی که تردد می‌کنند خیلی بالا می‌باشد، ولی برای برخی وسایل نقلیه حالت برعکس دارد که تعداد کم است، ولی میانگین سرعت‌های آن‌ها خیلی بالاست.

رازقی ادامه داد: متاسفانه که بیشترین تخلف سرعت را داشته اند معمولا دارای سرعت‌های بالایی هستند و بررسی‌هایی که داشتیم خودروی پژو و انواع خودروی پژو متاسفانه بیشترین سرعت غیرمجاز را در شهر تهران داشته اند یعنی رانندگان این نوع خودرو‌ها بیشتر مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز می‌شوند.

وی گفت: با بررسی‌های که داریم قطعا سرعت غیرمجاز یکی از علل اصلی تصادفات است و به رانندگان توصیه می‌کنم که در حین رانندگی سرعت مجاز را یک اصل قرار دهند و ضمن رعایت سرعت مجاز و سرعت مطمئنه به هیچ عنوان سرعت غیرمجاز را به ذهن خود راه ندهند و تخلف سرعت را به ذهن خود خطور ندهند و حتی فکر رانندگی خطر آفرین را هم نداشته باشند.

 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما  ، تاریخ انتشار:   3شهریور   1400، کدخبر: ، www.iribnews.ir،3202213

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین