پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
معاون اجرایی پلیس راهور گفت: در محور تهران ـ قم، قم ـ کاشان، کاشان ـ اصفهان و بالعکس، تهران ـ قزوین، قزوین ـ زنجان و زنجان ـ تبریز سرعت‌های متوسط در دوربین‌ها تنظیم شده و به محض عبور وسیله‌نقلیه از نخستین دوربین محور مربوطه، تردد ثبت شده و هنگام عبور از آخرین دوربین در یک محور بزرگراهی مسافت طی شده و زمان صرف شده معیار سنجش سرعت قرار می‌گیرند.
شعار سال: سرهنگ حسین رمضانی با بیان اینکه نکته بسیار مهمی که پلیس راهور به آن توجه خاصی دارد ایجاد ایمنی و آرامش تردد‌ها در معابر درون و برون‌شهری کشور است، اظهار کرد: متأسفانه هر سال شاهد بخش زیادی از تصادفات در بخش‌های مختلف کشورمان هستیم که حاصل آن برای مثال در سال ۱۳۹۷ جان باختن بیش از ۱۶ هزار نفر و مجروحش شدن حدود ۳۵۰ هزار نفر بوده است.

معاون اجرایی پلیس راهور افزود: ما باید با به کار بردن توان حداکثری در تمام معابر درون و برون‌شهری با همکاری تمام همکاران برای این مهم تلاش کنیم تا مردم عزیزمان با برنامه‌ریزی بهتر بتوانند سفر ایمنی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: از عوامل مهمی که باعث بروز تصادفات سنگین می‌شود سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلو است همچنین مسئله سرعت و سبقت غیرمجاز دو عامل اصلی تصادفات مرگبار هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به عملکرد دوربین‌های ثبت سرعت در جاده‌ها گفت: بسیاری از راننده‌ها هنگام نزدیک شدن به دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت، از سرعت خود می‌کاهند و بعد از عبور از مقابل آن مجدداً با سرعت غیرمجاز می‌رانند و متأسفانه در همین زمان که از نبود دوربین احساس امنیت می‌کنند برای خود و عزیزانشان حادثه و خطر می‌آفرینند.

رمضانی ادامه داد: به طوریکه از ابتدای سال جاری تعدادی از رانندگان به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه دچار حوادث شده و خانواده‌هایی داغدار و تعداد قابل توجهی نیز مجروح شدند به همین خاطر از اول نوروز در تمام مسیر‌های برون‌شهری که مجهز به دوربین است، سرعت متوسط ملاک محاسبه سرعت غیرمجاز قرار گرفت.

معاون اجرایی پلیس راهور با اشاره به محور‌های مجهز به دوربین گفت: به عنوان مثال در محور تهران ـ قم، قم ـ کاشان، کاشان ـ اصفهان و بالعکس، تهران ـ قزوین، قزوین ـ زنجان و زنجان ـ تبریز سرعت‌های متوسط در دوربین‌ها تنظیم شده و به محض عبور وسیله‌نقلیه از نخستین دوربین محور مربوطه، تردد ثبت شده و هنگام عبور از آخرین دوربین در یک محور بزرگراهی مسافت طی شده و زمان صرف شده معیار سنجش سرعت قرار می‌گیرند.

به گفته وی، از ابتدای این طرح در نوروز امسال بیش از ۹ هزار تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده که ضمن اعمال جریمه سرعت غیرمجاز به مالک وسیله نقلیه نیز پیامک ارسال شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به گسترش کرونا و همچنین رو به پایان بودن تعطیلات، از هموطنان خواست بازگشت خود از سفر را به جمعه که روز پایانی تعطیلات است موکول نکنند و هرچه زودتر به شهر‌های خود بازگردند تا هم از ترافیک جلوگیری کنند و هم از شیوع بیشتر کرونا پیشگیری آورند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۴۷۶۸۱۵، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین