پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
راشاتودی اعلام کرد: سیاستمداران آمریکا در حالی با ریاکاری ادعای دخالت مسکو در انتخابات این کشور را مطرح می کنند که واشینگتن بارها در انتخابات کشورهای دیگر مداخله کرده است.

شعارسال: راشاتودی روز دوشنبه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است روز (سه شنبه) برگزار شود، گزارش داد: مقام های آمریکایی به ویژه کلینتون نامزد حزب دموکرات مرتب روسیه را متهم به دخالت در این انتخابات می کنند در حالیکه خود بارها در انتخابات سایر کشورها مداخله کرده اند.

رسانه روسی افزوده است: اکنون این ادعا به یک حربه برای جلب نظر رای دهندگان آمریکایی تبدیل شده است و مایکل مان رئیس پیشین سیا در این باره گفته که ترامپ از پوتین حمایت می‌کند.

راشاتودی یادآور شده است: کلینتون که بدون ارائه هیچ شواهدی روسیه را متهم به دخالت در انتخابات آمریکا می کند، خود برگزاری دور قبلی انتخابات در منطقه خودگردان فلسطین (منجر به پیروزی قاطع حماس) را اشتباه خوانده و تاکید کرده که واشینگتن باید تصمیم می گرفت پیروز انتخابات چه طرفی باشد.

رسانه روسی ادامه داد: جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا هم به دخالت در انتخابات عراق افتخار و تاکید می کرد که مردم این کشور به دموکراسی رای دادند.

راشاتودی تاکید کرد: واشینگتن نیز در اوکراین فعالیت کرد و ارسنی یاتسنیوک سیاستمدار این کشور پس از اینکه مورد حمایت ویکتوریا نولند دستیار وزیر امور خارجه آمریکا قرار گرفت به نخست وزیری منصوب شد.

رسانه روسی در گزارش خود آورده است: سال 2009 نیز پس از اینکه نظامیان در هندوراس دولت منتخب این کشور را سرنگون کردند، کلینتون که وزیر امور خارجه آمریکا بود، اشاره ای به این واقعه بر اثر بروز کودتا نداشت و حتی در کتابی که بعد انتشار یافت به تثبیت اوضاع در هندوراس افتخار کرد.

راشاتودی در پایان افزوده است: از سوی دیگر، آمریکا با ابزار سازمان های اجتماعی در انتخابات کشورهای دیگر تاثیرگذاری می کند و با توجه به این مسائل، ادعای کلینتون و سایر سیاستمداران آمریکا مبنی دخالت مسکو در انتخابات این کشور بیش از یک ریاکاری و عوامفریبی نیست.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و کلینتون بارها این ادعا را مطرح کرده اند که مسکو با اقدام های مختلف از جمله هک کردن صندوق های ایمیلی حزب دمکرات و انتشار مطالب آن، در صدد تاثیرگذاری بر انتخابات به سود دونالد ترامپ جمهوریخواه است که روسیه این اتهام ها را رد کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز چندی پیش در این باره اظهار کرد که آیا مقام های این کشور (آمریکا) واقعا تصور می‌کنند، مسکو می تواند چنین کاری کند و آیا آمریکا کشوری ضعیف است؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17آبان1395، کدخبر: 5851358: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین