پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی نامه‌ای به ریاست قوه فضائیه، پیرامون تصاویر منتشر شده از زندان اوین و رفتار بدون هراس خاطیان در مقابل دوربین‌های مداربسته و خلأ نظارتی درون قوه قضائیه، نکاتی را بیان کردند.

شعار سال: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی نامه‌ای به ریاست قوه فضائیه، پیرامون تصاویر منتشر شده از زندان اوین و رفتار بدون هراس خاطیان در مقابل دوربین‌های مداربسته و خلأ نظارتی درون قوه قضائیه، نکاتی را بیان کردند که متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَا نِ_ سوره نحل آیه ۹۰»
 
جناب حجت الاسلام اژه‌ای
رییس محترم قوه قضائیه، سلام علیکم
 
احتراما مستحضرید طی چند روز گذشته تصاویری از دوربینهای زندان اوین در رسانه ها مخابره شده که از برخورد دلخراش ماموران با زندانیان حکایت میکند. از طرفی چنانچه خود واقفید بر اساس اصل یکصد و پنجاه و شش قانون اساسی جمهوری اسلامی، قوه قضاییه به عنوان پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و همچنین مسئول تحقق بخشیدن به عدالت معرفی شده است. در واقع یکی از محوریترین و مهمترین وظایف قوه قضاییه برپایی و اقامه عدالت در جامعه اسلامی و در نتیجه یکی از مهمترین جلوه های برپایی عدالت، نظارت بر آن در سازمان ها ونهادهای ذیربط می‌باشد.
 
به علاوه طبق ماده دوم آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، که در دوره تصدی حجت الاسلام رئیسی بازنگری شد؛ ۱۱ بند در راستای تعالیم دین و قانون اساسی و موازین حقوق بشر اسلامی و حقوق شهروندی، برنام هها و اقدامات سازمان، در ارتباط با کلیه بازداشت شدگان، زندانیان، خانواد ههای آنان و کارکنان سازمان شامل: احترام به عزت و کرامت انسانی و رعایت حقوق و آزادیهای مشروع، تامین امنیت، عدالت و اعمال منصافانه، روی ههای انضباطی براساس ضوابط و مقررات و... پیش بینی شده است. همچنین براساس اصل ۳۹ قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت که به حکم قانون، دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد، ممنوع و موجب مجازات است.
 
جناب آقای اژه ای!

تصاویر منتشر شده و رفتار بدون هراس خاطیان در مقابل دوربینهای مداربسته نشانگر خلاء نظارتی در دستگاه قضاست. چنانچه ساختارهای نظارتی درون قوه به صورت درست، مدیریت و سامان ههای نظارت مردمی وجود داشت؛ برخورد با این دست اتفاقات پیش از انتشار و تبدیل شدن به مطالبه عمومی صورت م یگرفت. در حال حاضر نیز دستور رسیدگی به موضوع اقدام خوبی از سوی حضرتعالی بود ولیکن در برخورد با مفسد تلاش جدی برای اقدام و را از حضورتان متوقعیم ورنه چشممان پر است از وعده های زیبایی که داده شده اند و عمل خیر، مانند وعده انتشار تصویر قضات فاسد در دوران ریاست آقای آملی لاریجانی که هیچ گاه محقق نشد.
 
لذا بنابر قوانین ذکر شده و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص برخورد قاطع با متخلفان که به صورت موکد در حکم ریاست جنابتان یادآور شدند؛ از شما خواستار برخورد قاطع و سریع با مدیر زندان و ارائه شفاف روند رسیدگی به پرونده و نتیجه نهایی، توسط رسانه ها به مردم هستیم.
 
همچنین با توجه به سند تحول قوه قضاییه که در دوره ریاست پیشین تدوین و ابلاغ گشته و تاکیدات مقام معظم رهبری  مبنی بر استمرار حرکت تحولی ایجاد شده در قوه قضاییه، بازنگری در ساختارها و سازمانهای نظارتی و ایجاد بسترهایی جهت نظارت مردمی همچون راه اندازی سامانه هایی جهت ثبت تخلف از سمت مردم، امکان ارزیابی و سیستم نمره دهی به رفتار مامورین و انتشار مرتب آن و به خصوص ایجاد فرصت برای بازدید میدانی توسط مجموعه های مردم نهاد درون نظام را خواستاریم؛ تا ان شاءالله این قبیل اتفاقات پیش از ایجاد یک حربه توسط دشمن علیه خودمان، رسیدگی شود.
 
امید است ضمن رسیدگی به موضوع مجازات متخلفین و احقاق حقوق زندانیان، راه حل ریش های و ساختاری جهت مردمی شدن سازوکارهای قوه مورد اهتمام جنابعالی قرار گیرد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو  ، تاریخ انتشار:  5 شهریور   1400، کدخبر: ، www.snn.ir،959349

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
میشه گفت نظارت تقریبا در هیچ جا وجود نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین