پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
حسن نوروزی گفت: به عنوان کسی که قبل از انقلاب در زندان‌های طاغوت و شاهنشاهی بودم و بعد از انقلاب هم ده سال اسیر بودم، هنوز برایم ثابت شده نیست که آیا زندانیان ما شکنجه می‌شوند، اصلا دلیلی بر شکنجه وجود ندارد، زیرا طبق قانون اساسی شکنجه در ایران ممنوع است. طبق بررسی‌های دقیق که انجام دادم اصلا ما شکنجه‌ای به این معنا نداریم.
شعار سال: «حسن نوروزی»، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با "فیلم‌های منتشر شده از زندان اوین" گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید زندان‌های اوین، قزل حصار و رجائی شهر را به شهر‌های اطراف مانند قم منتقل کنیم، باید در یک فضای وسیع سوله بزنیم و برای زندانیان کارگاه و دانشگاه ایجاد کنیم، در یک فضای باز شهر‌های زندانی را به وجود آوریم تا زندانیان با خانواده شان در آنجا زندگی کنند و به کار و تحول بپردازند.

او ادامه داد: گلایه ما از قوه قضائیه این است که چرا در این ۴ سالی که از عمر برنامه ششم توسعه می‌گذرد، این کار انجام نشده است. به عنوان کسی که قبل از انقلاب در زندان‌های طاغوت و شاهنشاهی بودم و بعد از انقلاب هم ده سال اسیر بودم، هنوز برایم ثابت شده نیست که آیا زندانیان ما شکنجه می‌شوند، اصلا دلیلی بر شکنجه وجود ندارد، زیرا طبق قانون اساسی شکنجه در ایران ممنوع است. طبق بررسی‌های دقیق که انجام دادم اصلا ما شکنجه‌ای به این معنا نداریم.

حسن نوروزی گفت: فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست هاست، با توجه به شکست‌های آمریکا و اسرائیل در افغانستان و اینکه ارتش اول جهان در مقابل چریک‌های پابرهنه و مظلوم افغانستان شکست خورده است، این‌ها خواستند ذهن مردم را به واسطه ایران پرت کنند. برایم مقبول نیست وجدانم نمی‌پذیرد که چنین اتفاقی در زندان‌ها رخ داده باشد. شکنجه‌هایی که در زندان‌های آمریکایی و اسرائیل اتفاق می‌افتد انسان‌ها را آویزان می‌کنند، شکنجه می‌دهند، ناخن می‌کشند و زندان‌هایی مخوفی که در عربستان و افغانستان آمریکایی‌ها ایجاد کردند آن‌ها زندان است، فکر نمی‌کنم که ایران چنین مهد شکنجه باشد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس بیان کرد: به عنوان کسی که دو دوره در زمان طاغوت زندانی بوده و در دوران جنگ اسیر بوده چه دلیل دارد که در جمهوری اسلامی زندانی را شکنجه بدهند اصلا دلیلی ندارد. فیلم‌های منتشر شده از اوین، فیلمسازی صهیونیست‌ها است و در راستای انحراف افکار از شکست‌های مفتضحانه آمریکا و صهیونیست‌ها در افغانستان و زندان‌های افغانستان است. دلیلی ندارد یک نفر را که ده سال حبس گرفته شکنجه بدهیم، شکنجه در زندان‌های ایران را نمی‌پذیرم.

او در پاسخ به این سوال که پس با این تفاسیر کمیسیون حقوقی دلیلی نمی‌بیند که بخواهد ورودی به این مسئله داشته باشد؟ گفت: ورود ما کلامی است، ما می‌گوییم که زندان‌ها باید از وسط شهر‌ها منتقل شوند به خارج از شهر و خارج شهر‌ها در آنجا، کارگاه و دانشگاه ایجاد شود. ناراحتی ما از این است که چرا ما در برنامه ششم توسعه تکلیف کردیم که قوه قضائیه این کار را بکند چرا انجام ندادند؟

نوروزی گفت: از افرادی که انفرادی رفته بودند سوال پرسیدم که می‌گفتند به ما قرآن و دعا و مفاتیح می‌دادند ما می‌خواندیم و ما را گاهی می‌بردند بازدید و می‌آوردند و گاهی اوقات می‌گفتند که کولر ما قطع شده است؟ خوب موقعی که برق می‌رفت، کولر قطع می‌شده است و خوب ما عرق ریختیم.

نوروزی گفت: این کار، یک شانتاژگری برای تحریف افکار و تحریف فکر و توجه از زندان‌های آمریکا و افغانستان و شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها در افغانستان بود که این کار را کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار:۷ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۲۵۹۵۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
آیا واقعا شکنجه‌ای در زندانهای ایران صورت نمی گیرد؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین