پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر امیرعبداللهیان بازتاب خوبی داشت، برخی می‌خواهند با پرداختن به حواشی آن را کم رنگ کنند.
شعارسال: نشست خبری هفتگی سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز دوشنبه هشتم شهریور ماه به دلیل محدودیت‌های کرونایی به صورت مجازی آغاز شد.

خطیب زاده با گرامیداشت روز هشتم شهریور ماه و یاد و خاطره شهدای دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه چرا با توجه به اهمیت مسائل منطقه‌ای برای ایران، کشورمان در سطح وزیر خارجه در کنفرانس بغداد شرکت کرده است، گفت: درباره هر اجلاس بین المللی سطح و ترتیب شرکت کشور‌ها بر اساس جزییات، آمادگی، سطح کشور‌ها و برنامه‌های رئیس جمهور انجام می‌شود، ما به عنوان همسایه عراق بار‌ها اعلام کردیم سیاست اصولی که به صلح و ثبات این کشور کمک کند را دنبال می‌کنیم و در کنار عراق هستیم؛ آقای رئیسی همین اواخر سفر خوبی به عراق داشتند.

وی در پاسخ به سوال به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان درباره حواشی به وجود آمده در جایگاه ایستادن وزیر خارجه کشورمان برای عکس برداری گفت: سفر آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان بسیار موفق بود و با مقامات مختلف عراقی و مقامات مختلف شرکت کننده در این اجلاس رایزنی داشتند، پرداختن به حاشیه‌هایی که بخواهد متن را کم‌رنگ کند خوب نیست، این سفر آنچنان بازتاب خوبی داشته است که برخی می‌خواهند با پرداختن به حواشی بازتاب آن را کم‌تر کنند.

گفت‌وگوی جدیدی با عربستان نداشته‌ایم

وی در پاسخ به سؤالی درباره دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و همتای عربستانی در بغداد هم گفت: بیشتر از گفتگو‌هایی که قبلا در بغداد انجام شده گفت‌وگویی اتفاق نیفتاده و در بغداد شاهد گفت‌وگوی جدیدی نبودیم. سه دور مذاکره بین ایران و عربستان برگزار شده و اگر لازم باشد دوباره برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره افغانستان، گفت: اظهارات مقام معظم رهبری سیاست‌های قطعی ایران طی ۴۰ سال گذشته بوده است، ما همواره در کنار مردم افغانستان بودیم، افغانستان همسایه عزیز ماست و حوزه تمدنی مشترکی داریم و جان و مال مردم افغانستان باید در همه حوزه رعایت شود، تشکیل یک دولت فراگیر برای دولت افغانستان برای این کشور صلح و ثبات می‌آورد.

وی درباره اجلاس بغداد اظهار کرد: از هر اقدامی که به صلح و ثبات منطقه و بغداد کمک می‌کند، پیش قدم بودیم و پیش قدم خواهیم بودیم.

آمریکا در جایگاهی نیست که بخواهد جلوی تجارت مشروع را بگیرد

خطیب زاده درباره گفت‌وگوی تلفنی بورل و آقای امیر عبداللهیان، گفت: این گفتگو برای تبریک به وزیر خارجه ما بود، بورل ابراز علاقه کرد در اولین فرصت ممکن ملاقاتی با امیرعبداللهیان داشته باشد. آن‌چه تمرکز بود مذاکرات وین است؛ باید اجازه دهند انتقال دموکراتیک صورت بگیرد. امیرعبداللهیان ضمن استقبال از ادامه دیپلماسی تأکید کرد آن‌چه باید توجه شود منافع و حقوق مردم ایران است. تاریخ قطعی منوط به رایزنی‌ها بین همه طرف‌هاست.

تعداد بازدید : 3

شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۷۸۷۳۸۸۷، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
0
امیدواریم که ارامش در منطقه حاکم باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین