پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: من تصور می‌کنم دولت آقای رئیسی تمایل دارد قدرت ایران در منطقه افزایش یابد. ایران در سال‌های اخیر در حوزه قدرت منطقه‌ای به خوبی عمل کرد و توانست در عراق و سوریه تروریسم افراطی داعش را شکست دهد، اما در حوزه اقتصادی می‌بینیم که همان کشور‌های حامی داعش امروز اقتصاد منطقه را به دست گرفته‌اند و می‌بینیم که روسیه فرصت‌های ایران در سوریه را برای خود کرده است».

شعار سال: دولت سید ابراهیم رئیسی رسما کار خود را آغاز کرد وزودتر از همه وزارتخانه‌ها، دستگاه دیپلماسی کار خود را شروع کرده است. حالا پرسش مهم این است که تیم دیپلماسی دولت رئیسی به ریاست حسین امیرعبداللهیان تا چه حد می‌تواند در حل معضلات بین‌المللی در مواجهه با ایران موفق باشد؟
 
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره نوع سیاست خارجی دولت سیدابراهیم رئیسی  گفت: «عرصه سیاست خارجی، عرصه تلاش دولت‌ها برای کسب دو مؤلفه است؛ نخست افزایش قدرت ملی و دوم افزایش ثروت ملی. اکنون مردم ایران مشکلات بسیاری دارند و می‌پرسند که چرا با وجود منابع بسیار ملی در قیاس با کشورهای دیگر اثر مثبتی در زندگی‌مان به وجود نمی‌آید؟ مردم می‌خواهند سیاست‌ورزی‌ها نفعی برای زندگی‌شان بیاورد. ایران توانست. بعضی دولت‌ها برای افزایش قدرت خود هزینه می‌دهند و حتی در شرایط تحریم‌ها هم سعی می‌کنند از نفوذ خود در منطقه نکاهند اما حتما در کنار این موضوع مشخصا دولت ایران باید زندگی 85میلیون ایرانی در نظر گرفته شود. ایرانیان حق دارند که از سیاست‌خارجه دولتشان انتظار داشته باشند که تحریم‌ها را رفع کند و جذب سرمایه داشته باشد».
 
او ادامه داد: «اکنون دولت آقای رئیسی و بخشی از سیاست خارجی که در اختیار آقای امیرعبداللهیان است، باید ضمن ایجاد موازنه قدرت به فکر رفع تنگناهای اقتصادی با تکیه بر برطرف‌کردن موانع بین‌المللی باشند. من تصور می‌کنم دولت آقای رئیسی تمایل دارد قدرت ایران در منطقه افزایش یابد. ایران در سال‌های اخیر در حوزه قدرت منطقه‌ای به خوبی عمل کرد و توانست در عراق و سوریه تروریسم افراطی داعش را شکست دهد اما در حوزه اقتصادی می‌بینیم که همان کشورهای حامی داعش امروز اقتصاد منطقه را به دست گرفته‌اند و می‌بینیم که روسیه فرصت‌های ایران در سوریه را برای خود کرده است».
 
این تحلیلگر مسائل دیپلماتیک درباره ضرورت‌های دیپلماتیک دولت سیزدهم بیان کرد: «در روزهای اخیر موضع‌گیری‌های منفی برخی از دولتی‌ها درباره مذاکره و ارتباط با غربی‌ها قیمت دلار و طلا را افزایش داده است. حالا آقای رئیسی باید بداند که اوست که باید پاسخگوی کیفیت زندگی مردم باشد و لازم است که راهبردی واقع‌گرایانه در حوزه سیاست خارجی در پیش بگیرد. راهبرد واقع‌گرایانه یعنی بتواند از دیپلماسی تنش‌زدایی کند. تعلل در به سرانجام‌رساندن برجام و مذاکرات دشمنان ایران را جلو می‌برد. رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد ایران رابطه‌ای عادی با جامعه بین‌المللی داشته باشد و هرچه ما تعلل کنیم، آنها به اهدافشان نزدیک‌تر می‌شوند».
 
فلاحت‌پیشه در پایان گفت: «شعارهای تند در حوزه سیاست خارجی هزینه‌های گزافی بر دوش ملت می‌گذارد. وزارت خارجه باید به گونه‌ای سامان بگیرد که مشکلات اقتصادی مردم را رفع کند».
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار:  7 شهریور1400، کدخبر: 115631، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
هنوز هم فرصتهای زیادی وجود داره که میشه ازشون استفاده کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین