پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
دیاکو حسینی گفت: درسی که افغانستان گرفتیم این بود که کشور‌های منطقه آمادگی پر کردن این خلا را نداشتند. برگرداندن ثبات به منطقه می‌تواند از اولویت‌های مهم وزارت خارجه باشد.
شعار سال: دیاکو حسینی در تشریح کلیات سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: فکر می‌کنم دولت سیزدهم مشکلی بنیادین دارد و آن این است که مبنایی برای سیاست خارجی خود ندارد. ادبیاتی نیز پشت سیاست خارجی این دولت وجود نداشته است. بسیاری از این کلمات کلیشه‌ای است و در دولت‌های قبلی نیز تکرار شده بود. تا این لحظه هنوز جهت گیری روشنی برای سیاست خارجی دولت رئیسی نداریم. مگر این که به تدریج در روز‌های آینده شکل گیرد. با تغییر دولت در ایران سیاست خارجی تغییر نمی‌کند و ممکن است رویکرد‌ها مقداری تغییر کند.

این کارشناس گفت: وزارت خارجه تحت رهبری امیرعبداللهیان دو وظیفه بنیادی دارد: اولی احیای برجام که به نظر می‌رسد مذاکرات ادامه پیدا کند. دومی برگرداندن ثبات استراتژیک به منطقه است که با جنگ افغانستان و بهار عربی و. منطقه دچار بی ثباتی شد. این دو موضوع به هم مرتبط هستند و بدون سامان دادن به برجام برگرداندن ثبات به منطقه ممکن نیست و همینطور بر عکس. حتی به صورت اقتصادی. امیرعبداللهیان در حالی روی کار آمده که آمریکا هژمونی خود را از دست داده و افغانستان نمونه بارز آن است.

وی در پایان گفت: درسی که افغانستان گرفتیم این بود که کشور‌های منطقه آمادگی پر کردن این خلا را نداشتند. برگرداندن ثبات به منطقه می‌تواند از اولویت‌های مهم وزارت خارجه باشد. مسیرنیز سخت‌تر شده چرا که نه تنها وضعیت بهتر نشده بلکه بدتر نیز شده است. باید دید وزارت خارجه با چه روشی ساماندهی در منطقه را دنبال خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبر آنلاین، تاریخ انتشار:۶ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۵۴۹۴۱۸، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
تا اولویت وزارت خارجه چه باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین