پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: بعد از انتشار خبر ابتلای خانم ایران درودی هنرمند نامدار نقاشی به کرونا، مطلع شدیم نیرویی که کمک‌حال او در منزلش بود به کرونا مبتلا شده و خوشبختانه این هنرمند پیشکسوت به کرونا مبتلا نشده‌است.
شعارسال: دکتر نیک‌نام حسین‌پور مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به آنکه حوالی ساعت ۱۴ امروز (شنبه ۱۳ شهریور) بعد از تماس و صحبت با خانم ایران درودی جهت پیگیری احوال وی بعد از انتشار خبر ابتلایش به ویروس کرونا گفت: خوشبختانه برخلاف خبر منتشرشده حال ایشان مساعد است و وی به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

ابتلای ویروس کرونا مربوط به خانمی است که در منزل ایشان کمک حال این هنرمند پیشکسوت و سال‌خورده بودند. او به کرونا تأیید شده، اما حال خانم ایران درودی خوب است و علائمی نسبت به ابتلای این هنرمند نامدار هنر نقاشی و تجسمی کشورمان به ویروس کرونا دیده نشده است.

به گفته مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت خانمی که به عنوان نیروی خدماتی در منزل خانم درودی مشغول فعالیت بودند به منزل خود برای طی کردن دوران درمان منتقل شده و کار ضدعفونی و اقدامات اولیه جهت پیشگیری از انتقال این ویروس به خانم درودی در منزلش، انجام شده‌است.

حسین پور تصریح کرد: با جدیت پیگیر حال ایشان هستیم و امیدواریم با توجه به ابتلای آن نیروی خدماتی فعال در منزل خانم درودی شاهد انتقال این ویروس به این هنرمد ارزنده کشورمان نباشیم.

ایران دَرودی (متولد ۱۱ شهریور ۱۳۱۵) هنرمند نامدار و ارزنده هنر نقاشی کشورمان است. او همچنین کارگردان، نویسنده، منتقد هنری و استاد دانشگاه رشته تاریخ هنر است. درودی به عقیده برخی پیرو مکتب فراواقع‌گرایی (سورئالیسم) است. وی در سال ۱۹۷۰ به درخواست دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به تدریس تاریخ هنر در این دانشگاه پرداخت.

برخی منتقدان سبک او را حد فاصل بین سورئالیسم و سمبولیسم توصیف می‌کنند و برخی دیگر هر دو اطلاق را صحیح می‌دانند. به گمان عده‌ای دیگر از منتقدان هنری، اما درودی پیرو مکاتب متعارف نیست بلکه به نوعی اصالت سبکی رسیده و شیوه هنری وی منحصر به نگاه، خلاقیت و حس زیبایی‌شناسی است.

حقیقت، اما این است که درودی از طبقه‌بندی شدن در چارچوب‌ها و سبک‌ها گریزان است، زیرا ضمن ترسیم جهان تصاویر ذهنی و رویا‌های بلندپروازانه خود در میان گل‌هایی روییده و دورنما‌های غریب نورانی مفاهیم برخاسته از فرهنگ خود را بیان می‌دارد که درک آن در هیچ قالبی نمی‌گنجد. مناظر غالب در آثار درودی بیشتر حاشیه کویر و گلهایی‌ست خاص با دیوار‌هایی شیشه‌ای و افق که به آثار وی فضایی خاص و عمیق بخشیده‌است.
 

حال ایران درودی مساعد است
 
این هنرمند تجربه برگزاری ۶۴ نمایشگاه انفرادی در موزه‌ها و گالری‌های معتبر جهان را در کارنامه خود دارد و ۸۰ فیلم مستند برای تلویزیون ملی سابق ایران ساخته است. همچنین هشت اثر نفیس او در گنجینه موزه‌ی هنر‌های معاصر تهران و دیگر موزه‌های ایران و برخی از آثارش در دیگر موزه‌های دنیا نگهداری می‌شود.


شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۳ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۴۵۹۹۳۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین