پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
حجت الاسلام منتظری گفت: برابر مقررات قانونی برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت تلقی می‌شود و نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات متعاملین (فروشنده و خریدار) و مشخصات خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع است و ضرورتی به ثبت در دفاتر رسمی نیست مگر آن که طرفین معامله خودشان خواهان ثبت در دفاتر رسمی باشند.
شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ارتباط زنده تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما با اشاره به مشکل کهنه میان سردفترداران و نیروی انتظامی بر سر ثبت سند نقل و انتقال خودرو افزود: این موضوع در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری طرح و در اسفند ماه سال قبل طی دادنامه ۱۸۶۳ ابطال گردید.

او ادامه داد: در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ در روزنامه رسمی ابلاغ و برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا شد که برابر مقررات قانونی برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت تلقی می‌شود و نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات متعاملین (فروشنده و خریدار) و مشخصات خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع است و ضرورتی به ثبت در دفاتر رسمی نیست مگر آن که طرفین معامله خودشان خواهان ثبت در دفاتر رسمی باشند.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که زین پس دیگر ضرورتی ندارد که مردم برای ثبت نقل و انتقال خودرو به دفاتر رسمی ثبت مراجعه کنند، تصریح کرد: نیروی انتظامی هنگام نقل و انتقال باید سعی کند که احراز هویت قطعی به عمل آورد، از سوی دیگر باید در بحث امور مالیاتی در خصوص مالیات بر معامله با برگ سبز در نظرگرفته شود و حقی از مالیات ضایع نشود.

دادستان کل کشور گفت: قانون به نحوی است که برخی آقایان یک نوع برداشت می‌کنند و نیروی انتظامی هم نوعی دیگر برداشت می‌کند، آن چه که الزام آور است بخشنامه سازمان ثبت می‌باشد که آن هم ابطال شد و زین پس تبعیت، رعایت و اجرای رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری برای همگان لازم است و مراجع قضائی هم تبعیت از رأی هیأت عمومی را لازم می‌دانند و تخلفی نخواهند کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۶۱۵۰۰۰۰۰۷، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین