پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
سردار مهدی حاجیان با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره دستور اخیر دادستان درباره برگ سبز خودرو نیز گفت: ناجا براساس ماده ۲۲ قانون حمل و نقل اجازه صدور سند مالکیت خودرو که همان برگ سبز است را دارد که این موضوع بین نیروی انتظامی و کانون دفترداران رسمی مورد اختلاف واقع و به دیوان عدالت اداری ارجاع شد.
شعارسال: سردار مهدی حاجیان با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره دستور اخیر دادستان درباره برگ سبز خودرو نیز گفت: ناجا براساس ماده ۲۲ قانون حمل و نقل اجازه صدور سند مالکیت خودرو که همان برگ سبز است را دارد که این موضوع بین نیروی انتظامی و کانون دفترداران رسمی مورد اختلاف واقع و به دیوان عدالت اداری ارجاع شد.

وی ادامه داد: رای هیات عمومی دیوان هم رای ۱۸۶۳ بر این شد با توجه به اینکه هویت متعاملین و اصالت خودرو توسط نیروی انتظامی احراز و تایید می‌شود و هم اینکه سند ناجا سند «رسمی» است، براین اساس سندی که توسط نیروی انتظامی صادر می‌شود اعتبار قانونی دارد و سند مالکیت است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه پیش از این برای خودرو دو سند صادر می‌شد یک سند توسط نیروی انتظامی و دیگری توسط دفاتر اسناد رسمی که این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه به مردم باعث سردرگمی هم میشد، گفت: علیرغم رای دیوان عدالت، اما در اجرای آن امتناع می‌شد که جای تشکر دارد از دادستان کل کشور که چند روز قبل دستور صادر و تکلیف را مشخص کردند و سند مالکیت خودرو لازم الاجرا شد و این سرگردانی چند ساله را برطرف کردند و باعث آسایش مردم در نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک شدندو براین اساس دیگر در این باره ضرورتی برای مراجعه به دفترخانه‌ها نیست.

سردار حاجیان درباره مراسم اربعین حسینی گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و حفظ سلامت هموطنان مرز‌های چهارگانه زمینی با کشور عراق در ایام اربعین بسته است و هیچ گونه خدمات گذرنامه‌ای در این رابطه ارائه نمی‌شود. از همه مردم درخواست می‌کنیم که از مراجعه به مرز‌ها خودداری کنند، چون مرز‌ها بسته است و مسئولان عراق اجازه ورود نمیدهد و هیچ تصمیم جدیدی هم در این باره فعلا اتخاذ نشده است.

سخنگوی ناجا با اشاره به اعزام زائران به صورت هوایی، افزود: دولت عراق با اعزام هوایی ۳۰ هزار زائر برای حضور در مراسم اربعین حسینی موافقت کرده که البته این افراد باید ۷۲ ساعت قبل از سفر تست pcr مبنی بر سلامت را داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه اعزام زائران از این طریق نیز تابع شرایط خاص ابلاغی مراجع ذیصلاح خواهد بود، تصریح کرد: زائران بایستی هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده باشند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس همواره به دنبال احقاق حقوق مردم است، تصریح کرد: پلیس می‌خواهد از ضرر مادی، رفت و آمد‌های اداری غیرضروری و آنچه آرامش و آسایش مردم را سلب می‌کند جلوگیری کند چراکه پلیس فقط به دنبال حفظ منافع مردم بوده و هست.

سردار حاجیان ادامه داد: چندی پیش خبری مبنی بر تعدی یک نماینده مجلس به سرباز وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که این نماینده مجلس در حال عبور از خط ویژه بوده که توسط سرباز وظیفه شناس راهور تهران بزرگ متوقف و از وی خواسته شد که از مسیر خط ویژه خارج شود، اما نماینده مجلس در برابر سرباز که طبق قانون به وظیفه اش عمل کرده بود مقاومت و به وی تعدی می‌کند و ...

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در ادامه توضیح داد که با شکایت سرباز و نیروی انتظامی پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تحویل مراجع قضائی و در نهایت تخلف و جرم نماینده مجلس محرز شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از صدور رأی محکمه قضائی، نماینده مجلس در مقر پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حاضر شد و با دلجویی از سرباز وظیفه شناس راهور از وی عذرخواهی کرد که پوزش وی از سوی سرباز راهور به عنوان یک فرد حقیقی مورد قبول واقع شد و بدون هیچ فشاری از سوی نیروی انتظامی از حقوق قانونی خود گذشت کرد.

سردار حاجیان تصریح کرد:، اما با توجه به جنبه عمومی این تخلف و جرم و شکایت مطرح شده از سوی نیروی انتظامی نماینده مذکور از ناجا نیز عذرخواهی کرد که نیروی انتظامی نیز به صورت مشروط مبنی بر عدم تکرار این رفتار‌های غیرقانونی، ندامت و عذرخواهی نماینده مجلس را پذیرفت و از حقوق قانونی خود صرف نظر کرد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی همواره از کارکنان کادر و وظیفه خود که در چارچوب قانون عمل کرده و ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند حمایت کرده و با هرکس که بخواهد با قانون شکنی و تعدی به مامور اجرای قانون، کار خود را پیش ببرد برخورد قانونی می‌کند.

سردار حاجیان با اشاره به خط و نشان قاطع پلیس برای اخلالگران بازار اقلام دارویی و بهداشتی تاکید کرد: عده‌ای سودجو و فرصت طلب، با احتکار اقلام دارویی و بهداشتی و راه اندازی بازار سیاه، سلامت جامعه و شهروندان را هدف قرار داده اند از این رو مبارزه با سوداگران و اخلالگران نظام سلامت و تامین امنیت و سلامت جامعه اولویت پلیس است.

وی ادامه داد: راه اندازی قرارگاه مقابله با محتکران دارویی و بهداشتی در نیروی انتظامی، تشکیل بیش از ۲۰ هزار تیم مشترک با نهاد‌های ذیربط، بالغ بر ۲۰۰ هزار بازدید از اماکن مرتبط اعم از انبار‌های دارو و تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها و ... از جمله مواردی است که در خصوص مبارزه با احتکار و قاچاق اقلام دارویی انجام شده، همچنین نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ متهم به اخلال در بازار دارو و تجهیزات پزشکی تحویل مراجع قضائی شده اند.

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان ناجا آمادگی خود را برای مشارکت در امر واکسیناسیون عمومی در بیش از ۱۰۰ شهرستان کشور اعلام کرده و هم اکنون پایگاه‌های واکسیناسیون ناجا در شهرستان‌های قم، یزد و تهران فعال بوده و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این مراکز واکسینه شده اند.

وی در ادامه بر لزوم افزایش هزینه جرم تاکید کرد و گفت: با افزایش هزینه‌های جرم شاهد کاهش جرم در جامعه خواهیم بود؛ امنیت مردم خط قرمز پلیس است از این رو نیروی انتظامی با هرگونه هنجارشکنی در جامعه مقابله می‌کند و در برخورد با اراذل و اوباش با جدیت و قاطعیت پای کار است.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه در حال حاضر امنیت بر مرز‌ها حاکم است، عنوان کرد: امروز به واسطه تشدید نظارت و کنترل در مرز‌های کشور و همچنین هوشیاری مرزبانان و همکاری مرزنشینان شاهد امنیت پایدار در مرز‌های کشور هستیم.
 

سندی که توسط نیروی انتظامی صادر می‌شود اعتبار قانونی دارد و سند مالکیت است
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۱۲۹۷۲۵، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین