پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
رئیس جمهور مستعفی یمن دست به تغییرات گسترده‌ای در کابینه، ارتش و دستگاه قضایی این کشور زده است. دولت هادی همچنین از تمامی کشورهای جهان خواست تا سفارتخانه‌های خود را به عدن منتقل کنند.

شعار سال: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یک منبع مسئول در وزارت خارجه دولت مستعفی یمن با استقبال از تصمیم دولت سومالی برای تعطیلی سفارتش در صنعا و انتقال آن به عدن از سایر کشورها دعوت کرد در اسرع وقت اقدامات مشابهی را در پیش گیرند.

این منبع تاکید کرد: اقدام دولت سومالی در راستای حمایت از دولت عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) و تقویت روابط دوستانه دو کشور انجام شد.

با وجود اینکه همه سفارت خانه‌های کشورهای عربی و خارجی در صنعا باقی مانده‌اند اما بیشتر سفرای این کشورها ماموریت‌های خود را از طریق سفارت‌هایشان در کشورهای همسایه انجام می‌دهند.

این اقدام دولت سومالی تنها چند هفته پس از بازگشت دولت مستعفی یمن به عدن و آغاز فعالیت‌های بیشتر وزرای دولت مستعفی در این شهر بود.

از سوی دیگر برخی منابع مدعی شدند که علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن اخیرا پیشتر اعضای خانواده خود را که شامل فرزندان خود و برادرش و همسران آن‌ها و نوه‌هایش می‌شود را با هواپیمای سازمان ملل از صنعا به شهر مستقط، پایتخت عمان منتقل کرده است.

این منبع مدعی شد که صالح این اقدام را به دنبال بالا گرفتن اختلافاتش با گروه انصارالله اتخاذ کرده است. به ویژه که انصارالله تلاش دارد، کنترل کامل گارد حراستی ریاست جمهوری را در دست بگیرد.

از سوی دیگر عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن دست به تغییرات در کابینه، دستگاه قضایی و ارتش این کشور زد.

وی ابتدای ماه گذشته میلادی تغییرات جزئی در کابنه احمد بن دغر، نخست وزیر خود اعمال کرد که شامل وزارت‌های دارایی، رسانه و فرهنگ، آموزش عالی، گردشگری، و اوقاف و ارشاد دینی بود.

هادی همچنین رئیس جدیدی برای بانک مرکزی که یکی از قدرتمندترین نهادهای این کشور محسوب می شود، تعیین کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19 آبان 1395، کد مطلب: 95081913582، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین