پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
وزیر یمنی با بیان اینکه دولت یمن هیچ‌گونه سازشی را که ضربه به استقلال و شرافت ملت باشد، نخواهد پذیرفت، گفت: پیش‌بینی می‌شود جنگ یمن برای مدت طولانی‌تری ادامه داشته باشد.
شعار سال: «محمد الزبیری»، وزیر شیلات یمن در صنعا جبهه داخلی کشورش را پس از 2 سال از تجاوز ائتلاف سعودی، قوی توصیف کرد.

الزبیری اولین عامل قدرتمندی جبهه داخلی یمن را رسوایی نقشه های دشمن سعودی و درک اهداف واقعی عربستان توسط ملت یمن دانست و افزود: عربستان و آمریکا به دنبال تجزیه یمن به شش منطقه و در نهایت چپاول ثروت های آن و تسلط بر تنگه باب المندب بودند.

وزیر یمنی تصریح کرد: دشمن سعودی علاوه بر نابودی زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی یمن، ارزش های اخلاقی و عقاید و رسوم ملت یمن را هدف گرفت و به دنبال از بین بردن شرافت، عزت و حس میهن دوستی یمنی ها بود.

وی با اشاره به کمک های مالی و تجهیزاتی عربستان به طرفداران منصور هادی برای مقابله با ملت یمن گفت: در عین حال آل سعود در رسیدن به دستاوردی نظامی در جبهه های داخلی یمن ناکام ماند و تنها به مشارکت در کشتار غیرنظامیان و ممانعت از رسیدن مواد غذایی به آنها دست زد.

الزبیری افزود: عربستان با محاصره بنادر و فرودگاه های یمن سعی در گرسنه نگاه داشتن ملت یمن و به زانو در آوردن آن داشت که در این ترفند خود هم شکست خورد.

وزیر یمنی تاکید کرد: رونمایی از موشک های بومی و سیستم های پدافند هوایی و توسعه صنعت هواپیمایی یمن قدرت جبهه داخلی یمن را بیشتر کرده است.

وی اظهار داشت: پیروزی های نظامی و سیاسی یمنی ها قدرت های استکبار جهانی را به تلاش برای ضربه زدن بر همه زیرساخت های اقتصادی و محاصره همه درگاه های خشکی، دریایی و هوایی یمن سوق داد.

الزبیری تاکید کرد: آمریکا و عربستان به دنبال سیطره بر مناطق نفت و گاز یمن هستند تا این کشور را از مهم ترین منابع درآمد خود محروم کنند و حتی منصور هادی را وادار به انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن و عدم پرداخت حقوق کارمندان دولتی طی شش ماه پیش تاکنون کردند تا بدین طریق مردم را تحت فشار قرار بدهند.

وزیر یمنی گفت: در مقابل دولت یمن اقدام به صدور و توزیع اوراق جیره بندی مواد غذایی بین همه کارمندان دولت کرده و بسته تدابیری برای بالا رفتن بودجه عواید دولت و به گردش درآمدن چرخه تولید کارخانه ها و صنایع اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به تلاش دولت یمن برای فعال کردن هر چه بیشتر بخش کشاورزی و شیلات و رساندن آن به سمت خودکفایی گفت: یمن سواحلی به طول 2 هزار و پانصد کیلومتر دارد و در دریای آن بیش از پانصد نوع ماهی گران قیمت وجود دارد.

الزبیری تاکید کرد: ما در وزارت شیلات علاوه بر اقدام برای ساخت مجدد ساختمان وزارتخانه که کاملا در حمله سعودی ها تخریب شده بود، کار تشکیل و تنظیم لوایح و قوانین این وزارتخانه را تکمیل کرده و تلاش زیادی برای پیشبرد امور مربوط به این وزارتخانه بکار بسته ایم.

وزیر شیلات یمن گفت: توزیع ابزار صید بین ماهیگیرانی که از جنگ متضرر شده اند و همچنین گشودن کانال های صادرات ماهی و همچنین رونق دادن به بازارهای محلی در همه استان ها از جمله اقدامات وزارت شیلات یمن برای بالا بردن بودجه دولت و کمک به رفع مشکلات شهروندان بوده است.

وی با اشاره به وجود چالش های بزرگ در برابر دولت یمن گفت: دولت یمن عزم خود را برای رفع چالش ها و عدم عقب نشینی از تلاش های خود جزم کرده و هرگز تسلیم هیچ سازشی که به اصول ملی یمن ضربه زده و خون فرزندان این مرز و بوم را هدر می دهد، نمی شود.

الزبیری گفت: همه طرح هایی که از زمان برگزاری نشست ژنو 1 تاکنون برای حل بحران یمن مطرح شده یک هدف و آن هم تجزیه یمن را دنبال کرده بنابراین سازش های سیاسی همگی بی فایده بوده و به زیان کشور و ملت یمن تمام می شود.

وزیر یمنی تاکید کرد: دولت یمن تنها راه حلی سیاسی برای بحران یمن را می پذیرد که حافظ استقلال یمن و حقوق و شرافت مردم آن باشد.

الزبیری افزود: همه شواهد و قرائن نشان می دهد که ائتلاف سعودی به دنبال صلح نیست چرا که همچنان به تجاوز روزمره خود به خاک یمن ادامه داده و از مزدورانش در یمن حمایت می کند .

وی تاکید کرد: بنابراین جنگ یمن طولانی تر از این خواهد شد مگر اینکه اراده خداوند بر چیز دیگری باشد و این یعنی ما مجبور به دفاع از کشورشان هستیم تا زمانی که حکم پروردگار بر پیروزی ما بر ظالمان تعلق گیرد.

وزیر یمنی گفت: نهادهای داخلی و بین المللی شکایت هایی را علیه کشورهای عضو ائتلاف سعودی به دادگاه های بین المللی تقدیم کرده اند و نتایج مثبتی خواهد داد اگرچه عربستان و امارات مواضع نهادهای بین المللی را نیز خریداری می کنند.

الزبیری ادامه داد: دادگاه کیفری یمن در شهر صنعا سه روز پیش عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به همراه شش تن دیگر از مسئولان برجسته دولتش به اتهام خیانت بزرگ به کشور به اعدام محکوم کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1396، کد مطلب: 13960109000818، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین