پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۵۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
سفیر و نماینده دائم ایران در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد که هرگونه اقدام غیر سازنده در اجلاس پیش رو، مخل فرایند مذاکرات احیای برجام خواهد شد.
شعارسال: کاظم غریب آبادی روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: سیاست زدایی، استقلال، بی طرفی و حرفه‌ای گری از اصول ضروری برای حفظ اعتبار آژانس و جلب اعتماد کشور‌های عضو به آن می‌باشند.

وی تصریح کرد آژانس باید برای تقویت همکاری‌ها و تعاملات برنامه ریزی کند، نه اینکه به ایجاد بی اعتمادی با کشور‌های عضو مبادرت نماید

غریب آبادی با بیان اینکه آژانس و نهاد‌های سیاستگذار آن نمی‌توانند خود را از سرنوشت تفاهم هسته‌ای جدا کنند تصرییح کرد: هر اقدام غیر سازنده، مخل فرایند مذاکره خواهد بود.

وی ادامه داد: البته، امیدوارم عقلانیت بر نشست هفته بعد شورای حکام، حاکم شود. این دیپلمات کشورمان در این زمینه به همکاری در برابر همکاری، حسن نیت در برابر حسن نیت و اقدام در برابر اقدام اشاره کرد.

دور بعدی نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه (۲۲ شهریور) در وین، پایتخت اتریش آغاز خواهد شد. رافائل گروسی مدیرکل آژانس سه‌شنبه گذشته گزارش داد که بازرسی‌های این سازمان از مراکز اتمی ایران به طور چشمگیری کاهش یافته و با محدودیت جدی مواجه است.
 
 
هر اقدام غیر سازنده، مخل فرایند مذاکره خواهد بود

در این گزارش که بخش‌هایی از آن در رسانه‌های خارجی انتشار یافته، ادعا شده که ایران مانع دسترسی بازرسان آژانس به سایت‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای شده و همچنان به توسعه فعالیت‌های اتمی خود ادامه می‌دهد. در این گزارش آمده است که ایران ۱۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد ذخیره کرده که فراتر از سقف مجاز در برجام است.

گروسی بار دیگر ادعای کشف ذرات هسته‌ای اعلام نشده در ایران را تکرار کرده و از تهران خواسته تا بدون فوت وقت توضیحات لازم در این زمینه را ارئه کند.

غریب ابادی در واکنش به این گزارش گفته بود: تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله غنی سازی در سطوح مختلف و تولید فلز اورانیوم، در چارچوب حقوق هسته‌ای ایران تحت معاهده عدم اشاعه صورت می‌گیرند و کاملاً هم‌راستا با تعهدات پادمانی ایران انجام می‌شوند.

وی تصریح کرد: از آنجا که سایر طرف‌ها به تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای در حوزه رفع تحریم عمل نکردند و سیاست اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا نیز ادامه دارد، هیچ کس نمی‌تواند توقف این فعالیت‌ها را در چارچوب این توافق از ایران طلب کند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۶۵۷۴۴، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
مذاکره‌ که نتیجه‌اش تا حدودی مشخصه، از چه راهی و با چه پیشنهاداتی میشه جلو رفت که نتیجه خوبی داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین