پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۵۹۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: کرونا در کنار مشکلاتی که به وجود آورده است، فرصتی را فراهم کرد تا نگاه به آموزش تغییر پیدا کند.
شعارسال: دکتر حمیدرضا خانکه با یادآوری اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در روز‌های اخیر بسیار مطرح است، افزود: در حال حاضر امکان بازگشایی به صورت حضوری به طور کامل وجود ندارد و باید به صورت تدریجی این کار با اعمال شاخص‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود باید با احتیاط، رعایت دقیق شاخص ها، نظارت دقیق بر مراکز آموزشی و با حمایت کامل خانواده‌ها باشد.
 
کرونا سبب تغییر نگاه به آموزش خواهد شد

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بر لزوم تعیین شاخص‌های لازم برای رنگ بندی شهر‌ها جهت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر شاخص بستری‌ها به جمعیت باید چندین شاخص برای بازگشایی در نظر گرفته شود که می‌توان به ظرفیت نظام سلامت، امکان رعایت توصیه‌های بهداشتی و شرایط فرهنگی و بومی اشاره کرد.

خانکه انتخاب شاخص‌های شفاف و اطلاع رسانی صحیح و به موقع را در این زمینه ضروری دانست و گفت: اعمال رفتار‌های بدون هیجان و احساسی می‌تواند زمینه بازگشایی مناسب و بدون عوارض را فراهم کند.

وی یکی از راهکار‌ها برای بازگشایی مدارس را کم کردن ظرفیت کلاس‌های درس عنوا کرد.

کرونا سبب تغییر نگاه به آموزش خواهد شد

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: کرونا در کنار مشکلاتی که به وجود آورده است، فرصتی را فراهم کرد تا نگاه به آموزش تغییر پیدا کند.

خانکه تاکید کرد: دیگر نباید تمام دوره آموزشی به صورت حضوری برگزار شود، بلکه آموزش‌ها باید به صورت تلفیقی حضوری و مجازی باشد. امکان آموزش حضوری در کنار آموزش مجازی باید در مراکز آموزشی کشور فراهم شود.

وی با یادآوری اینکه ظرفیت‌های آموزش مجازی به واسطه کرونا توسعه یافته است، گفت: دیگر الزامی وجود ندارد که دانشجویان را هر روز به دانشگاه بیاوریم، باید ازظرفیت آموزش تلفیقی بهره گرفت.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی توضیح داد: نتایج بررسی ۱۷۶ کشور نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین مداخلاتی که در فاصله ۱۰ روز تاثیرش را بر روند بیماری نشان می‌دهد، مدیریت و نظارت بر مدارس و دانشگاه است.

خانکه همچنین گفت: تجمعات انبوه حدود ۱۸ روز و فعالیت‌های دیگر مانند فاصله گذاری اجتماعی ۱۸ تا ۲۰ روز بعد، اثر خود را در کاهش ابتلا به کرونا نشان می‌دهند.


شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۴۷۴۴۱۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
تصمیم درستی برای بازگشایی مدارس بگیرین لطفا.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین