پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تشریح چگونگی تهیه طرح حذف اعدام قاچاقچیان موادمخدر گفت: در حال حاضر نظرات کارشناسی اتخاذ و جمع‌بندی می‌شود تا بتوانیم در کمیسیون قضایی آن را به موقع رسیدگی کنیم.

شعارسال: یحیی کمالی‌پور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص طرح مربوط به حذف اعدام قاچاقچیان موادمخدر، گفت: طی این سال‌ها مبارزه با مواد مخدر انجام شده اما به نظر می‌رسد حرکت منفی داشته‌ایم. در واقع افرادی که سردمدار آن بودند هرگز به چنگال قانون دچار نشده‌اند.

وی تصریح کرد: تنها برخورد و مجازات با کسانی صورت گرفته که از سر ناچاری و گرفتاری معیشتی به این مساله رو آوردند و ما ۴۰۰۰ شهید و ۱۱ هزار جانباز را در بحث موادمخدر داشتیم.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس با انتقاد از اینکه توزیع و مصرف موادمخدر کاهش نداشته است، گفت: متاسفانه شاهد افزایش بی‌رویه هم بوده‌ایم و آمار معتادین حدود ۳.۵ تا ۴ میلیون نفر شده است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح به این جهت تدوین شده که بتواند طرح نوعی را در قانونگذاری داشته باشد، گفت: به این نتیجه رسیدیم که ماده‌ای به قانون اصلاح قانون موادمخدر اضافه شود که نسبت به سبک و سیاق متخلفین تصمیمات لازم اتخاذ شود در واقع اعدام شامل آن دسته از افرادی شود که به صورت سازمانی و منسجم اقدام می‌کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر نظرات کارشناسی از مرکز پژوهش‌ها و نهادهای مربوطه اتخاذ می‌شود تا بتوانیم این طرح قانونی را به سرانجام برسانیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19آبان1395، کدخبر: 95081913968: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین